Startproblemer i 156 2.0

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Cavis
Geografisk sted: Danmark

Startproblemer i 156 2.0

Indlæg af Cavis » 14 apr, 2004 05:52

Hej Alle! Nu er gode råd meget velkomne.

Har nu oplevet 3 gange at motoren ikke ville starte. De 2 af gangene, går den i hak i andet forsøg. Den 3 gang var det i 8-9 forsøg at det lykkedes. Det mest nærliggende for mig at se, er at startspærren periodisk ikke tillader bilen at får strøm/benzin - denne teori støttes delvis af Alfa i Århus, men som de siger "det er nok den, eller måske et løst stik, måske også motorstyringen - men bare kom med den - så finder vi nok problemet" Jo tak, men for mig at se svarer det til at udskrive en blanko check - da omtalte dele let med arbejdsløn kan runde 10 K. Værkstedet solgte mig bilen for nogle måneder tilbage, og bilen har igen-igen været inde for at få rettet "mekanikersjusk" Har derfor ingen tillid til at de kan løse problemet - ihvertifald ikke uden at der skal punges unødvendigt kraftigt ud.
Læste andet sted at man kunne "reboote" en katastrofeknap, men da fejlen er periodisk er det vel næppe her fejlen ligger. Alle sikringer er ligeledes gået efter, og heller ikke der var der noget usædvanligt at se. Startspærrerelæet skulle være "gult" men hvor sidder det!? - og kan man prøve et fra en anden bil, uden at skulle omkode!? Kan man ellers selv skifte dette relæ!? - tænker her på kode.

Bilen har tidligere haft periodiske fejl med det fjernbetjente cenrallåsesystem - men det skulle efter sigende ikke have noget at sige i denne forbindelse.

Hvis nogen har erfaring i dette problem, eller kender et værksted med speciale i Alfa, så mail venligst tilbage!

NB: Indlægget er ikke ment som et "surt opstød" over dårlige værksteder - hvor relevant det end måtte være.

Mvh.

Cavis

Morten Stjernholm
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Morten Stjernholm » 20 apr, 2004 07:00

Jeg oplevede at bilen ikke ville starte periodisk. Det virkede som om motoren slet ikke fik benzin. Det viste sig at være en sensor / føler i motoren der var defekt. Hæng mig ikke op på det, men jeg tror det hed en "krumtaps sensor".

Den kostede ikke noget særligt og var nem at skifte. Ring evt. til Tang Holm i hillerød, det var dem der fandt fejlen, efter jeg havde været igennem et andet værksted der også var klar til at skifte hele motorrummet ud .-)

Spørg efter Per Nielsen på værkstedet - og spørg hvad det var de skiftede da jeg havde startproblemer på min bil.

Held og lykke - det kan jo være du er heldig !

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"