Hvid røg og minimal kompression, UAKKK!
Hvid røg og minimal kompression, UAKKK!
Min højt elskede 156'er har ondt i motoren. På seneste langtur dalede kompressionen til 2CV niveau under kørslen og vi listede roligt tilbage i stalden uden at presse damen unødvendigt. Den starter men både ryger og mangler kompressionen stadig og har derfor kun kørt en lille liste tur på 500m siden. Min lokale mekaniker mener det er stempelringene der er ødelagt og han fabler om en ny motor/ombytning/skrot motor. Hvad mener I? Hvem kan give mig den bedste behandling, jeg er ikke selv mekaniker - overhovedet!
Hej Alfa-han
Hvad for en motor-type?
Du siger hvid røg, har den brugt vand? Din menkaniker har sikkert ret i at det er dyrt at lave, men det er jo ikke sikkert at det er dyrere end en anden motor! Sikkert fordi han ikke kan finde ud af at skrue i en Alfa. Jeg mener at han/du skal lave en kompressionstest på alle cylindre for at komme nærmere en forklaring.
Hilsen Jonas Vad
Hvad for en motor-type?
Du siger hvid røg, har den brugt vand? Din menkaniker har sikkert ret i at det er dyrt at lave, men det er jo ikke sikkert at det er dyrere end en anden motor! Sikkert fordi han ikke kan finde ud af at skrue i en Alfa. Jeg mener at han/du skal lave en kompressionstest på alle cylindre for at komme nærmere en forklaring.
Hilsen Jonas Vad