Hej Allesammen,
Nu er temperaturen faldet til nulpunktet og min 156'er har lidt svært ved at trække sig selv igang når jeg starter den en vinterkold morgen og det betyder at batteriet er ved at give op [xx(]
Pt. er den monteret med en Danbrit akkumulator på 12V/80Ah, men jeg kan ikke finde noget materiale som foreskriver denne ampere størrelse i servicebogen og denne batteri kapacitet er svær at finde[:I]
Har I et godt bud til hvilken ampere størrelse bilen er født med? Er faldet over en 12V/74Ah akkumulator som jeg vil bruge i stedet for [:D]
Mange hilsener en lykkelig Alfa ejer [^]
Anbefalet batteri kapacitet til 156 2.0 TS?
Starterbatteri PREMIUM ***
Hej.
Jeg har lige monteret en exide EA770
vejl. 1330 + moms + råvare tillæg, så den koster
ikke gratis, men havde hørt flere
rose dette batteri, så den skulle prøves..
Varenumre: 566 38, 574 12
erstattet: 476 00
Spænding: 12 V, Batteri-kapacitet [Ah]: 77 Ah, koldstrøms-test,
EN: 760 A, Længde: 278 mm, Bredde: 175 mm, Højde: 190 mm,
Polplacering: 0, Poltapsart: 1, Gulvlisteversion: B13
Hej.
Jeg har lige monteret en exide EA770
vejl. 1330 + moms + råvare tillæg, så den koster
ikke gratis, men havde hørt flere
rose dette batteri, så den skulle prøves..
Varenumre: 566 38, 574 12
erstattet: 476 00
Spænding: 12 V, Batteri-kapacitet [Ah]: 77 Ah, koldstrøms-test,
EN: 760 A, Længde: 278 mm, Bredde: 175 mm, Højde: 190 mm,
Polplacering: 0, Poltapsart: 1, Gulvlisteversion: B13
Hej igen,
Tiden var knap i lørdags og jeg faldt faktisk over Harald Nyborg's 88Ah akku, men det var for langt [V]
Gode råd blev dyre og vejrudsigten for de næste par dage var dyster, så jeg blev nødt til at nappe Harald's 74Ah batteri til kr. 595,- og det fungerer glimrende når man tænker på at det er en "billig" type fra Branford [:D] Er nu spændt på hvor længe det holder [;)]
Den starter uden problemer og har absolut heller ingen problemer med at forsyne motorvarmeren en halv time inden [:p]
Fandt forresten ud af at bilen er født med et 12V/60Ah batt.
Tusind tak for Jeres gode input [:)]
Tiden var knap i lørdags og jeg faldt faktisk over Harald Nyborg's 88Ah akku, men det var for langt [V]
Gode råd blev dyre og vejrudsigten for de næste par dage var dyster, så jeg blev nødt til at nappe Harald's 74Ah batteri til kr. 595,- og det fungerer glimrende når man tænker på at det er en "billig" type fra Branford [:D] Er nu spændt på hvor længe det holder [;)]
Den starter uden problemer og har absolut heller ingen problemer med at forsyne motorvarmeren en halv time inden [:p]
Fandt forresten ud af at bilen er født med et 12V/60Ah batt.
Tusind tak for Jeres gode input [:)]