Illoyal?

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
menno
Geografisk sted: Danmark

Illoyal?

Indlæg af menno » 10 jun, 2005 22:50

Jeg har en 156 2.0 og har haft den i 6½ år. Stadig glad for den når den ikke har et eller andet (der har været mange små ting i løbet af årene). I år har jeg allerede lagt 10 kilo for at holde min "sølv hest" kørende. ;) "Det er dyrt at ha' en Italianer" - den slogan passer desværre. [;)]

Nu er jeg medlem af klubben og følger med på dette forum. Loyal til Alfa kan man sige. [:)]

Mit spørgsmål til jer er: er jeg ILLOYAL hvis jeg får min bil lavet på en ikke-alfa autoriseret værksted? Er jeg en "bandit" hvis jeg får ting lavet sort for at holde udgifterne ned? Det er ikke en diskussion som skal foregå på dette Forum. Hvis I er Alfa ejere i KBH området må I gerne maile til mig: menno_hilverdink@yahoo.com [^]

Lars Sørensen

Indlæg af Lars Sørensen » 11 jun, 2005 00:03

Jeg synes du er en rigtig bandit, ja du er [^]

Helt ærligt - synes du ikke vi alle betaler nok til lille skattefar ?
180% i registreringsafgift, 25% moms af alt, afgift på forsikring og grøn afgift/vægafgift og så en helvedes dyr benzin.

Jeg har sgu ikke ondt i r.... over at du får lavet noget "orange" eller om du bruger et alternativt værksted. Så længe du er tilfreds.

Men kom ikke tudende over at en eller anden perlegrusmekker har ødelagt "Bella" for dig [;)]

Så spar du bare en skilling. Du kan jo altid reinvistere pengene du sparer i øsen, det ville være cool.

Ole Jørgensen

Indlæg af Ole Jørgensen » 11 jun, 2005 04:18

Godt skrevet Lars, helt enig med dig. Men hvad kender I vestjyder til 25% moms. [8D]

will
Geografisk sted:

Indlæg af will » 11 aug, 2005 06:29

Autoriseret værksted , det bruger jeg kun i Italien 250,- i timen! service så det er en drøm ,kontraktunderskrivelse med faste priser og ikke det kartelfis FIAT Danmark laver herhjemme, du kan roligt bruge et Automester værksted eller lign.Jeg har efterhånden oplevet så skrækkelige ting med mine biler her på Fyn på de fine autoriserede værksteder at jeg ikke bruger dem mere.Fik f.eks udleveret en bil der ikke kunne bremse efter den store dyre bremsereperation,og værkstedet turde ikke engang sende en mekaniker for at hente bilen , næææe det blev et fejeblad!!!De fleste uautoriserede værksteder har også det computerudstyr der skal til for at aflæse bilens computer.Det er således udelukkende i garantiperiode at du kan føle dig tvunget til at bruge autoriserede værksteder!!Will

menno

Indlæg af menno » 11 aug, 2005 17:51

Hej Will!

Tak for dit indlæg. Jeg har brugt uautoriserede værksteder i langt tid nu. Har sparet en hel del. Jeg fik to bremsekabler skiftet. Tog 10 minuter. I håndbogen for Alfa mekaniker står at det tager ca. 1½ time (som kunden så skal hoste op for!). Ja ... ordet "kartel" er vel brugt rigtigt! [}:)]

Nu er jeg faktisk på jagt til en god Alfa mekaniker på Sjælland ... en som måske også synes vi allerede betaler for meget moms [;)]. En som i sin fritid vil tjene noget extra. Jeg havde faktisk regnet med at der vil komme mange svar men desværre. [:(]

elp

Indlæg af elp » 12 aug, 2005 01:35

Hej Menno - jeg kan godt forstå at du ikke har hørt fra nogen, jeg har lige mailet dig, men har fået en fejlmeddelse om at din mailadresse hos jahoo.com ikke eksisterer.
Nå, men dette er hvad jeg skrev:
Jeg kender ikke nogle sorte mekanikere, bortset fra hænderne, men jeg bruger CN Auto, Helsingevej 28, 3250 Gilleleje.

Carsten Nilsson er en flink fyr som har arbejdet med Alfa i 20 år og er meget omhyggelig, men bor langt fra alfa vej (den er da meget god, ikk’).
Han tager moms men giver 10% rabat til Alfa Klub medlemmer og i øvrigt ca. 350 i timen, hvilket vist er rimeligt på Sjælland.

menno

Indlæg af menno » 12 aug, 2005 18:17

Hej Elp!

Det er lidt sjov fordi der stpr noget andet på min profil (menno.hilverdink@sebkort.dk). Jeg har faktisk været til CN en gang. Nogle små %&¤¤%&¤# [:(!] havde taget min logo fra bagsmækken. Fandt hurtigt ud af at det var ALT for dyrt hos Hersild & Heggov. En ting har du ret i: det er sgu' ikke nemt at lige køre der op hvis man ikke OGSÅ lige har råd til at låne en bil for at komme væk igen (hvis bilen nu skal være der lidt længere ...) fra "the country side" ... [;)]. Jeg tror/ved at der er mange som få lavet noget "under bordet". Det skal bare ikke frem åbenbart ... [:D]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"