Knirken...

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa 156
Besvar
Ole Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Knirken...

Indlæg af Ole Nielsen » 02 nov, 2004 07:21

Hej. Jeg har en træls knirken på min 156 fra 99. Det kommer sandsynligvis fra luftdyserækken på forruden. Jeg har haft midtersektionen af, og jeg tror ikke det er den.
Nogen gode råd...!??!?!

Lars Sørensen

Indlæg af Lars Sørensen » 03 nov, 2004 10:33

Hej Ole

Hvad behandler du dit plastindtræk med ??

Jeg vasker mit af med sæbespåner/vand og efterbehandler med noget venylfornyer som bruges af de fleste autoforhandlere. Det kan også bruges med succes på alt udvendigt plast. Det kommer til at se ud som nyt.
Få eventuelt fat i noget symaskineolie og dryp forsigtigt lidt i samlingerne hvor du mener din knirken kommer fra. Må IKKE bruges invortes[;)]hvis der er nogle led der knirker[:D]

Ole Nielsen

Indlæg af Ole Nielsen » 04 nov, 2004 22:03

Hej Lars.
Jeg behandler med alm. rengøringsmiddel og vinylfornyer fra basta. Jeg vil prøve med olien. Og der er skam ingen led, der knager... Jeg er ung og ..!!??!!, ja, såmænd.... :-)
1000-tak for svaret. Duhører nærmere....

Lars Sørensen

Indlæg af Lars Sørensen » 05 nov, 2004 06:11

Hej igen Ole

Synes du ikke det fedter med den Basta Vinyl make up ??
Autoforhandlere får noget Kemi til at "shine" dytterne op med. Jeg gik op til den lokale Toyota forhandler og købte en ½ ltr. for en stang vienerbrød. Som sagt virker det både ude og inde uden at fedte. Samtidig sidder støv og fnuller ikke så fast.

Ole Nielsen

Indlæg af Ole Nielsen » 05 nov, 2004 21:35

Det sviner helt extremt. Men det pynter. Jeg har prøvet dit tips med olie, men den knirker stadig. Jeg tror jeg vil prøve at tage den af, hvis det kan lade sig gøre...
Og så vil jeg lige et smut forbi autohandleren... Tak for tippet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Kabine & Interiør"