Fjernåbning af bagagerum???
Fjernåbning af bagagerum???
Nu har jeg også haft den kedelige oplevelse, at vandaler har brækket bagagerumsemblemet af min 156'er fra '99. Nu overvejer jeg så, hvorledes dette kan forhindres i fremtiden. Min umiddelbare ide er, at montere fjernbetjent åbning af bagagerummet (som findes på de nye modeller) og lime emblemet fast.
Er der nogen der har erfaringer med eftermontering af et sådan system??? Hvor kan det købes, pris mv.?
Mvh.
Michael
Er der nogen der har erfaringer med eftermontering af et sådan system??? Hvor kan det købes, pris mv.?
Mvh.
Michael
-
Superstuden
- Geografisk sted: Danmark
- Kontakt:
Hvis det limes er der vel ikke brug for nøgle ?
Lidt risikabelt dog, hvis systemet svigter.
Michael C, Jeg har et emblem til bagklappen jeg ikke bruger. Det er brugt lidt & falmet, men i fin nok stand. Hvis du selv betaler porto eller henter det, skal det ikke koste dig noget.
For at sætte det på, skal du bruge fjeder, mellemstykke og låseclips. Har du stadig det ?
Lidt risikabelt dog, hvis systemet svigter.
Michael C, Jeg har et emblem til bagklappen jeg ikke bruger. Det er brugt lidt & falmet, men i fin nok stand. Hvis du selv betaler porto eller henter det, skal det ikke koste dig noget.
For at sætte det på, skal du bruge fjeder, mellemstykke og låseclips. Har du stadig det ?
Tak for svar. Jeg har undersøgt løsningen med c.lås modul yderliger. Hos www.uniq-import.dk har de hvad man skal bruge til ca. kr. 700 (servomotor og c.lås modul m. fj.betj.). Jeg vender tilbage med beskrivelse af løsningen, når det er monteret.
Vedrørende emblem, så er alt væk. Jeg havde en måned forinden købt et nyt komplet med fjeder, clips og indsats til lås for kr. 350. Jeg køber et nyt emblem og limer det fast. Jeg ser ikke systemsvigt som en risiko, da trækket fra kabinen fungerer som normalt.
Mvh.
MichaelC
Vedrørende emblem, så er alt væk. Jeg havde en måned forinden købt et nyt komplet med fjeder, clips og indsats til lås for kr. 350. Jeg køber et nyt emblem og limer det fast. Jeg ser ikke systemsvigt som en risiko, da trækket fra kabinen fungerer som normalt.
Mvh.
MichaelC
Monteringen gik uden de store problemer. Der fulgte en fin vejledning med til montering at c.lås modul og servomotor. Da jeg ikke er den store elektromekanikker, og helst ville undgå kortslutninger, testede jeg systemet vha. en strømforsyning til en PC (leverer 12V) inden jeg monterede det i bilen. Det vanskeligste var korrekt placering af servomotor og "trækarm" til bagklappens udløser. Men efter nogle forsøg lykkedes det. Det man skal være mest forsigtig med, er at man ikke får monteret "trækarmen", så den får trækkablet til kabinen til at slippe sit fæste. Jeg prøvede det én gang under test med åben baggklap. Det er mere uheldigt, hvis det samme skulle ske med bagklappen lukket og emblemet er limet fast
Systemet har nu fungeret i over et år uden problemer. Det er ren luksus at kunne fjernbetjene bagklappen, og være fri for at vippe emblemet rundt. Mit nye emblem er limet fast, og kommer aldrig af igen. Systemet kan klart anbefales - mere luksus og mindre risiko for vandalisme. Eneste minus er den ekstra fjernbetjening. Det ville være noget smartere hvis den kunne integreres i bilens nøgle. Men det er der nok ikke nogen billig løsning på.
Mvh.
Michael
Systemet har nu fungeret i over et år uden problemer. Det er ren luksus at kunne fjernbetjene bagklappen, og være fri for at vippe emblemet rundt. Mit nye emblem er limet fast, og kommer aldrig af igen. Systemet kan klart anbefales - mere luksus og mindre risiko for vandalisme. Eneste minus er den ekstra fjernbetjening. Det ville være noget smartere hvis den kunne integreres i bilens nøgle. Men det er der nok ikke nogen billig løsning på.
Mvh.
Michael