Lys i temp.vælger

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa 156
Besvar
wilgo
Geografisk sted: Danmark

Lys i temp.vælger

Indlæg af wilgo » 19 aug, 2004 07:15

Hej alle

Jeg mangler lidt lys i temp. vælgeren, og jeg har haft midterkonsollet afmonteret men har svært ved at se hvorfra lyset kommer, eller hvor pæren/dioden sidder, det ser ud som om at det kommer via en lyslederkanal af en eller anden type.

Er der nogen der har prøvet dette ???

Thomas[^]

Superstuden
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 24 aug, 2004 05:18

Kør til et alfa værksted, for det er et helvedsarbejde. Du kan ende med at ødelægge hele panellet. Jeg ved ikke lige præcis hvor den sidder. Ved bare den sidder det mest åndsvage sted.

mvh
kristian

wilgo

Indlæg af wilgo » 24 aug, 2004 08:52

Hejsa

Tak for venligheden, der gik aligevel noget tid før der var nogen der ville svare.

Checkede lige din Alfa på bilbasen............................ s l a p a f....... den er flot, seje GTA lygter. hvad er
prisen for en sådan sæt GTA lygter, hvis man må spørge???? ps. skal der ikke lygevasker på når man har Xeon??? eller er det ligemeget.

Hvad med den højde bilen har, skal du ikke snegle dig over stort set alt der kommer ivejen for dig og kan du pakke den til en langtur, eller skraber den så på?? Jeg har ikke sænket min af samme årsag men kunne død godt tænke mig det.

Har i weekenden fået en Ragazzon dobbelt DTM potte og et K&N filter på og det giver en fed lyd og det virker som om der er lidt bedre "luft" igennem systemet, lige fra indsugningen og over til udstødningen, samt har givet en mere jævn accelleration.

Savler stadig lidt over din Alfa.

Thomas Wiiga Larsen
Wilgo

Ole Nielsen

Indlæg af Ole Nielsen » 24 aug, 2004 16:54

Det er faktisk ikke så svært igen, men at få pærer "drejet" af kan godt drille lidt. Er du fiks på fingerne og har stjerneskruetrækker og torx, så går det faktisk rimelig, men det tager lidt tid. Jeg har et billede af min 156 med konsolen af, hvis det har interesse?

Superstuden
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 26 aug, 2004 03:30

Det mindtste man kan gøre er at svare på et indlæg hvis man ved lidt om det.
Jo man skal køre lidt skråt over. Men med 18" på og 5 mennersker i bilen med fuld oppakning så skraber den ikke imod. Men det er også pga de total sindsyge dæk der sad på 215-35-18. Dækket var trukket på.
Du kan da bare få den købt. Så kan du savler over den hver dag i din garage[:D]

mvh
kristian

wilgo

Indlæg af wilgo » 26 aug, 2004 09:03

Ja selvfølgelig, men har lige investeret en del penge i en VW Passat Variant Tdi med alt udstyr, ja jeg ved det det er en VW, men jeg bruger den også kun som min Taxa, hvor til den er perfekt.

Jeg har i mange år kørt Mercedes, både C- & E-kasser med forskellige motorer og udstyr og jeg har da været glad for dem alle, men de slår ikke den glæde jeg har hvergang jeg sætter mig i vores Alfa, det er bare perfekt.

Jeg spurgte om prisen på de GTA lygter på har på, men du nævner ikke noget om dem????

Stadigvæk, kanon bil.

Thomas
wilgo

Superstuden
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 31 aug, 2004 02:58

undskyld undskyld [:D]

Ja mercedes er efterhånden noget opreklameret pis. Har en del kammier der er mercedes mekanikere. Og de siger at de ikke kan holde mere. Det er ligeså godt at købe en vw eller en skoda.

Nå tilbage til de lygter. De koster ca. 12.000 til 13.000 kr. plus montering. Og du kan ikke få dem synet, og ja det er ulovligt.

mvh
kristian

Superstuden
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 31 aug, 2004 03:00

undskyld undskyld [:D]

Ja mercedes er efterhånden noget opreklameret pis. Har en del kammier der er mercedes mekanikere. Og de siger at de ikke kan holde mere. Det er ligeså godt at købe en vw eller en skoda.

Nå tilbage til de lygter. De koster ca. 12.000 til 13.000 kr. plus montering. Og du kan ikke få dem synet, og ja det er ulovligt.

mvh
kristian

wilgo

Indlæg af wilgo » 01 sep, 2004 08:37

nåda da.......

Hvorfor er de ulovlige, er det mangle på lygtevaskere der gør det eller er det p.g.a. typegodkendelsen?? Jeg mener da at Hella laver Xeon-kit til mange modeller med de er måske TÜV mærket eller ????

Hvad gør du så når den skal til Mr. synsmand eller når du for den solgt og de så skal til syn med den, er det sådan lidt bare at tage chancen?

Nå nok spørgsmål, det ser stadigvæk kanon ud.

Thomas [:p]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Kabine & Interiør"