Jeg har opdaget vand i 5-6 tændrørsbrønde..[V].jeg skiftede køler for en mdr siden fordi den var utæt og brugte næsten 1 liter vand om mdr. Kan det vand være gammelt fra den gamle køler da den ikke bruger noget vand efter montering af ny køler ? Jeg har også kørt uden bundskjold i 7-8 mdr[B)] men har monteret et nyt ved køler skifte, så mener jo ikke der burde kunne komme vand ind !!
Hilsen Klaus
vand i tændrørsbrønd !!
Vandet kan ikke være fra utæt køler, men sikkert fra du kørte uden bundskjold, f.eks. fået vasket bilen med undervognsskyld eller kørt igennem dybe vandpytter. Så kan noget vand blive fanget af plastdækslet over motoren og samle sig i tændrørsbrøndene, det er ret almindeligt.
Sug eller tør vandet op, tændrørerne kan tage skade af vandet.
Sug eller tør vandet op, tændrørerne kan tage skade af vandet.
Ja, det er mest 1. cylinders tændrørs brønde, der er en lille udbulning på motordækslet forrest.
Jeg husker, at der er nogle luftgæller i plastskjoldets sider, men det er længe siden, jeg skiftede til alu-skjold. Jeg er også holdt op med at undervognsskylle, har oplevet et par gange, at tankmåleren ikke virker bagefter, men den virkede nogle dage senere.
Jeg husker, at der er nogle luftgæller i plastskjoldets sider, men det er længe siden, jeg skiftede til alu-skjold. Jeg er også holdt op med at undervognsskylle, har oplevet et par gange, at tankmåleren ikke virker bagefter, men den virkede nogle dage senere.