Dårlig acceleration.

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
KRAPST
Geografisk sted: Danmark

Dårlig acceleration.

Indlæg af KRAPST » 28 mar, 2008 23:26

Hej.

Jeg har en 2,0 TS som er meget ujævn i accelerationen.
Når den er kold er det helt galt (er godt klar over man ikke skal give for mange omdr. ved kold motor[:)]) Jeg har monteret et sportsfilter, og det kørte den fint med i starten.
Den dør omkring de 4000 omdr. og så kommer der nogle små hakker der op af hvor den trækker lidt i ryk.
Er der nogen der har en ide til hvad det kan skyldes, og hvad der kan gøres.
Jeg skiftede fra en 1,6 TS for at få lidt flerer kræfter, så det kunne værer rart at få styr på det.

Mvh. Søren[:)]

elp

Indlæg af elp » 30 mar, 2008 03:46

Jeg kan i en anden tråd se, at du snart skal have skiftet tandremme, så lad Alfatec (eller hvor du får det udført) udlæse en fejlrapport fra ECU.
Ved remskift har man et tændrør ude, på det kan man se om motoren får for meget eller lidt benzin, om rørerne eller tændkabler eller spoler er færdige osv.

René Poulsen

Indlæg af René Poulsen » 30 mar, 2008 05:54

Har du fået tjekket lamdasonden eller luftmængdemåleren. Det lyder som om det kunne være en af delene. Ihvertfald har manglende funktion på de dele den effekt.

mutwale

Indlæg af mutwale » 30 mar, 2008 09:17

Hej Alfa Gutter,
Undskyld, men der er ikke noget galt med tandemmen; tandemmen virker som en 'kæde'; så, enten virker den, ellers virker den ikke; den et knæk...
'Dårlig acceleration', hvad mener du? Hvis Alfa kun bliver brugt i byen, ja, så vil du opleve det; men, hvis Alfa bliver 'skudt af' på en motorvej en gang imellem, så har Alfa det godt:-) Husk at, i instruktionsbogen står der, at man ikke må "køre i der røde omdregningsfeldt for lang tid af gangen". Så, prøv at følge det råd? :D

Kh,Tom

KRAPST

Indlæg af KRAPST » 30 mar, 2008 19:07

Hej.
Jeg skal en tur til Alfatec i Assens, så prøver jeg lige at få ham til at lave en fejludskrift.
Sportsfilteret kan det være skyld i noget? evt. forurening af Luftmængdemåleren.

Med venlig hilsen Søren

KRAPST

Indlæg af KRAPST » 05 apr, 2008 18:24

Hej nu har jeg været nede ved Alfa-Tec I Assens, Og fået skiftet tandrem.
Han lavede en måling på ecu og den viste ikke nogen fejl på hverken MAF eller Lamda sonde. Men han sagde at MAF skulle ligge inden for en vis målning for at den ville give udslag på fejl, så hvis den lagde for yderlig vil den højst sandsynligt ikke give et fejl udslag, selvom at der var en fejl.
Så jeg tror jeg skifter den og ser hvad der sker, det kan jo da kun blive bedre.
PS. I øvrigt en kanon behandling man får hos Alfa-Tec, Så han kan varmt anbefales. Det er værd at kører efter.

Mvh. Søren

KRAPST

Indlæg af KRAPST » 16 apr, 2008 06:18

Hej lige en opfølgning på den manglende kraft og acceleration.
Jeg bestilte en ny MAF, og jeg skal da lige love for at det gjorde en forskel, det var som at få chippet bilen skulle man tro, den fik lige alle 155 HK. op på dupperne igen.
Jeg havde ikke troet at den kunne gøre sådan en forskel.
De bedste penge jeg har givet ud længe.
Men det var bare lige en lille opfølgning.

Mvh. Søren

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"