Hej Alle
Har en 156/1.6 fra 99. Den er begyndt at drikke alt olien og jeg mener alt. Den ryger helt vildt når jeg accellerere. Tager olie ind sammen med benzinen.
Desuden vil den ikke starte. Den ligsom bare snorre ude i motorrummet. Når jeg har gjort det ca 20 gange er der pludselig liv i motoren. Den tager ligsom ikke ved ?
Er der hjælp at hente Gutter ?????
olie..Hjælp....
Kompresionsprøve er en go' ide - så kan du også se om alle tændrør er smurt ind i olie (som sikker er årsag til startbesværet) eller kun et eller nogle.
Årsagen til oliesvineriet kan også ligge i krumtaphus udluftningen som forbinder bunden af motorblokken med indsugningen så oliedampe forbrændes. Det er et rør/slange system med en oliefælde og ventiler. Hvis systemet fejler, kan indsugningen suge olie op og motoren vil ryge blå helt vildt og kan ikke nå af forbrænde olien, så alle tændrør er godt smurt ind.
Årsagen til oliesvineriet kan også ligge i krumtaphus udluftningen som forbinder bunden af motorblokken med indsugningen så oliedampe forbrændes. Det er et rør/slange system med en oliefælde og ventiler. Hvis systemet fejler, kan indsugningen suge olie op og motoren vil ryge blå helt vildt og kan ikke nå af forbrænde olien, så alle tændrør er godt smurt ind.