Jeg har fået et lille problem med min Alfa 156 2,0 TS 2001.
Efter den var ude og køre i store snemængder, begyndte motorlampen og
lyse men motoren kørte ellers normalt. Efterfølgende er den begyndt at tøve når den har kørt lidt efter start, dvs. når man lige har startet bilen, så kører den normalt (fuld træk) de første små 7-8 km, men derefter så tøver den når man skal accelerer som om den ikke får lov til at få brændstof og motorlampen begynder at blinke eller lyse konstant, <b>fejlen viser sig specielt hvis den lige har kørt med høje omdrejninger</b>, Det skal tilføjes at den hele tiden står perfekt i tomgang.
Jeg har fået udlæst fejlkoder som oplyser tændningsfejl på cyl 2&3, vi resettede og kørte en lang tur hvor bilen sjovt nok opførte sig normalt og tjekkede efterfølgende fejlkoder som ikke viste fejl. Men efter nogle dage er vi tilbage ved problemt og nu melder den pludselig fejl på 2 lamdasonde og igen tændningsfejl på cyl 2 & 3.
Spørgsmålet er om det kan være den berømte luftmængdemåler som er årsagen til at bilen tilsyneladne opsamler forurening efter nogle kilometers kørsel hvorefter lamdasonden/ene får gassen til at "trække sig" ?? bilen kører som sagt perfekt de første km. (jeg har fået at vide at man ikke altid kan se på fejlkoderne at luftmængdemåleren er defekt) håber der er nogen der har gode råd
VH
Steen O.