Karrosserieftersyn af Alfa 156

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
nielsenfoldby
Geografisk sted: Danmark

Karrosserieftersyn af Alfa 156

Indlæg af nielsenfoldby » 01 nov, 2006 19:55

Hej forum,

Jeg vil lige spørge jer, om jeres erfaringer med karrosserieftersyn, da jeg har fået en "indkaldelse" til et sådant fra Fiat Automobiler Danmark A/S.
Jeg kontaktede dem og talte med en Carsten, da jeg ville sikre mig, at jeg da bare kunne køre til mit foretrukne værksted - Juul Auto i Tilst.
Morten Juul er jo en guro indenfor Alfaer, så det må da være ok.
MEN.. Carsten hos Fiat Danmark fortalte mig, at et eftersyn hos Juul Auto ikke er godt nok for Fiat Danmark i forbindelse med rustgarantien. Juul Auto er nemlig ikke autoriserede af Fiat Danmark..
Det vidste jeg jo godt, men det er jo altså en af Danmarks bedste (hvis ikke dén bedste) alfa mekaniker vi taler om.
Så nu skal jeg køre til et andet værksted end mit foretrukne for at få et stempel i bogen.
Har I andre også oplevet sådan en "firkantet" behandling fra Fiat Danmark?
På forhånd tak.

elp

Indlæg af elp » 01 nov, 2006 20:10

Hej Nielsen - jamen, sådan er det, autoriseret værksted eller forhandler, eller no go.
Kør til nærmeste forhandler eller hvor den er købt fra ny. Det gøres gratis, og jeg har hver gang kunne få en tid, så jeg har kunne vente, det tager ca. ½ time.

nielsenfoldby

Indlæg af nielsenfoldby » 01 nov, 2006 22:33

Det lyder stadig for firkantet efter min mening.
Carsten hos Fiat Danmark fortalte jo, at de skam godt kender Arne og Morten Juul, og at de da tidligere "har fået hjælp af dem"..
Hvad det betyder, kan jeg jo ikke vide.
Men for mig lyder det, som om Morten og Arne Juul er anerkendt (godkendt) af Fiat Danmark.
Det hele handler om at tvinge værksteder til at betale for autorisationen.. ja det er bare min opfattelse.

Jeg må finde et værksted, som Fiat Danmark kan acceptere til at stemple bilens bog, og så køre tilbage til Juul Auto og få foretaget de normale årlige eftersyn, som de jo også stempler for i selv samme bog.

Morten

Indlæg af Morten » 02 nov, 2006 00:38

Øh, hvad er problemet ? FIAT Danmark kan jo ikke lastes for, at du vil handle med andre end autoriserede (Det gør jeg også selv). Det er da bare at drøne ind til et hvilket som helst autoriseret værksted og få det gjort, det er gratis ! Det er da ikke noget at brokke sig over efter min mening.

nielsenfoldby

Indlæg af nielsenfoldby » 02 nov, 2006 01:44

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af Morten</i>

Øh, hvad er problemet ? FIAT Danmark kan jo ikke lastes for, at du vil handle med andre end autoriserede (Det gør jeg også selv). Det er da bare at drøne ind til et hvilket som helst autoriseret værksted og få det gjort, det er gratis ! Det er da ikke noget at brokke sig over efter min mening.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hej Morten.
Hvis ikke dette forum er et sted at spørge til erfaringer fra andre medlemmer af Alfa Romeo Klub Danmark.. hvor skulle jeg så spørge?
Det var godt nok ikke et sindrigt teknisk spørgmål, men jeg regnede da med, at jeg kunne spørge her til erfaringer med det alligevel.
Se svaret ovenover dit.. der var nogen der ville hjælpe.
Jeg har nu aftalt tid hos Terminalen i Risskov, som tjekker lakken på min Alfa og bonner mig ca 300,- + moms.
Så slap nu lige af Morten.. fordi vi ikke er ubetinget enige, kan jeg vel godt spørge alligevel [:D]

elp

Indlæg af elp » 02 nov, 2006 02:15

Nu ved jeg ikke om Terminalen i Risskov er aut. Alfa forhandler, men de lak og rustgaranti kontroller jeg har været til med mine snart mange Alfa og Fiat, sidst i sommer, har ikke kostet noget.
Mht. de stempler du får i Servicehæftet, så annerkender producenten naturligvis kun dem fra autoriserede forhandlere/værksteder. Man går jo ikke til slagteren for at få kontrolleret det kød man har købt i supermarkedet er frisk!!!!

nielsenfoldby

Indlæg af nielsenfoldby » 02 nov, 2006 02:23

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>

Nu ved jeg ikke om Terminalen i Risskov er aut. Alfa forhandler, men de lak og rustgaranti kontroller jeg har været til med mine snart mange Alfa og Fiat, sidst i sommer, har ikke kostet noget.
Mht. de stempler du får i Servicehæftet, så annerkender producenten naturligvis kun dem fra autoriserede forhandlere/værksteder. Man går jo ikke til slagteren for at få kontrolleret det kød man har købt i supermarkedet er frisk!!!!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Terminalen blev anbefalet af Fiat Danmark, så det håber jeg sørme de er [:D]
Jeg fik oplyst to autoriserede forhandlere/værksteder i mit lokalområde - Koch biler og Terminalen.
Koch bilers værksted har jeg prøvet med min forrige Alfa, og det var jeg ikke heldig med.
Så derfor valgte jeg Terminalen.

Morten

Indlæg af Morten » 02 nov, 2006 17:28

Hej...

Forstår ikke helt hvorfor du er utilfreds. Når man spørger, får man heldigvis ofte et svar her - Om det så lige passer ind i ens eget hoved er en anden sag. Min hjælp bestod i at fortælle, at du kan køre ind til et hvilket som helst autoriseret værksted og få det gjort. Jeg gav mit synspunkt - mere er der ikke i det.. No hard feelings !

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"