lejehavari

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Lars Sørensen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 01 okt, 2004 19:26

Kære alle sammen

Tag dog og snak ordentlig til hinanden.
Brug jeres erfaringer og kræfter til noget konstruktivt i stedet for at mundhugges i hvem der er klogest.
Alfa motorer ER stærke og pålidelige, men hvis de ikke plejes kan de - og med streg under KAN - gå i stykker som alt andet.
Det gælder også Toyota som havde en hel del problemer med deres første 16v motorer. Der gik som regel en to - tre topstykker til en Twin Cam´s levetid hvorefter den var rustet op.
Men giv hinanden lidt ros i stedet for og kom med noget konstruktiv teknisk snak med referencer og ikke dette tøsesladder der er ved at være ret udbredt hér på forummet.

Thomas G

Indlæg af Thomas G » 02 okt, 2004 02:52

Hej Lars.

Nu synes jeg ikke man kan sige at der er nogen der ikke snakker pænt til hinanden.Ihvertfald ikke endnu,he-he.Men derudover kan jeg kun tilslutte mig det sidste du skriver,citat :

".....,og kom med noget konstruktiv teknisk snak med referencer og ikke dette tøsesladder der er ved at være ret udbredt hér på forummet."

Citat slut.

Jeg synes personligt ikke det er meget udbredt med "tøsesladder" som du kalder det,men det forekommer.Og bemærkningen længere oppe om at gi' en motor tæsk fra kold tilstand,til 20 gr. frost (hvad det sidste så end betyder?),ja,det siger mere om brugeren end om holdbarheden på en given motor.<u>INGEN</u> (moderne) motor kan holde til det.Bestemt ikke for at skabe misstemning her,men sådan en bemærkning synes jeg personligt er betydelig mere pinlig,end den er oplysende.

A.Sommer
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 04 okt, 2004 18:33

Og hvad så om en toyota holder bedre end en alfa??? Det er da stadig en flok klamme slæder!!
to ting der IKKE bør kunne diskuteres i et alfisti forum.. ;)

elp

Indlæg af elp » 05 okt, 2004 01:24

Hej alle - lever denne diskution endnu??!! Det gør den åbenbart.
Det med service og kontrol er rigtigt nok, men mine 2 sidste Alfa'er med omtalte 16v motor er købt brugte direkte fra firmaejeren, begge med ca. 100000 på klokken og kørt af almindelig ignorenter som bare kørte til servece iflg. bogen hver 20000 km. Begge havde kørt ca. 20000 siden sidste service og havde oliestand på eller lige under min. mærket. Jeg har i mit ejerskab kunne konstatere, at de begge klarer sig uden påfyldning af olie mell. 20000 km serviceintervallet. Før disse havde jeg en 33 IE (ejet fra ny)og endnu tidl. en Lancia med Fiat DOHC motor som som også klarede denne for moderne bilister nødvendige desiplin.
Derudover kan jeg kun tilføje, at de nye og brugte i alt 5 Alfa, 2 Lancia og 8 Fiat min kone og jeg har ejet i de sidste godt 20 år stort set alle har været driftsikre og pålidelige.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"