Rep. af dårlig pladesamling.

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
tpsimmert
Indlæg: 50
Tilmeldt: 22 jan, 2004 17:09
Geografisk sted: Danmark

Rep. af dårlig pladesamling.

Indlæg af tpsimmert » 18 aug, 2004 18:15

Min 156'er fra 1998 er begyndt at skalle i lakken i pladesamlingerne under bagdørene i dørpanelerne. Der er en lille sprække mellem samlingerne som der kan komme vand i, og pladerne vender logisk nok så åbningen vender i kørselsretningen så alt vand, salt og snavs kommer ind i karosserisamlingen.
Mit Alfaværksted vil have 2000 kr. pr. side for at stoppe samlingen ud med en slags pasta og derefter lakere det. Jeg mener selv at jeg kan stoppe samlingen, men kan ikke få fat i det pasta der skal bruges. Er der nogen der kender et sted hvor sådan noget kan købes? Eller har en anden god løsning på problemet?

Mvh Tom



Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 23 aug, 2004 21:00

Hej tpsimmert...

Du skal da bare have fat i noget karosserikit. Jeg har flere gange brugt den fra Harald Nyborg med godt resultat. Den er ikke særlig dyr og nem at arbejde med. Kan overlakeres efter 24 timer.

Hilsen Morten

Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 24 aug, 2004 05:12

Der har været en aktion på 156'erne på et tidspunkt, hvor de fik sat et stykke klar tape over de samlinger. Du kan også gøre det samme. Skal bare være meget kraftigt. En anden mulighed er at montere sideskørter, du kan montere de originale meget hurtigt.

mvh
kristian

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"