DellOrto DRLA40 karburator-rengøring ?

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
KitcarLasse
Indlæg: 48
Tilmeldt: 08 jun, 2004 03:55
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

DellOrto DRLA40 karburator-rengøring ?

Indlæg af KitcarLasse » 20 aug, 2004 04:24

Hvad kan man rense sine karburatorer med - de er adskilt og affedtet men har nogle grimme skjolder og div. kondensvans-kalkaflejringer inden i !!!!!! [:(]

Hva gør man ?

mvh kitcarlasse



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 aug, 2004 22:03

Hej Lasse - jeg har tidligere renset støbt aluminium med Renslet med godt resultat. Om det er godt indvendig i kaburatorer(svømmerhusene, formentlig) tør jeg ikke sige. Hvis det er kalk (i såfald ikke fra kondens som ikke indeholder kalk) kan det fjernes med ædike eller kalkrens til kaffemaskiner.
Hvis det er skjolder (og ikke kalk eller andre aflejringer) kan de ikke opløses af benzin og er vel så uskadelige. Man skal være meget liderlig, hvis motordelene skal være højglans polerede, også indvendigt.

KitcarLasse
Indlæg: 48
Tilmeldt: 08 jun, 2004 03:55
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af KitcarLasse » 26 aug, 2004 04:56

Har fundet ud af det ultimative er kausisk soda - pensles forsigtigt på med stor varsomhed (nylon pensel ! ellers bliver den ædt !!!) - lad det skumme op og pensle derefter med fosforsyre for at neutralisere og skyld til sidst med rigeligt vand - højtrykblæses meget grundigt til sidst og karburatoren eller hva man nu skal rengøre bliver 100% ren og som ny (dog lidt mørkere) [:)]

mvh Lasse [^]

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 31 aug, 2004 03:55

Hej Lasse - kausisk soda har jeg kun hørt om til rensning af kølevandskamre i blok og topstykker ifm. overophedning og man ikke har "tid" til at tage motoren ud, total adskille og udkoge delene. Hæld en blanding på motoren, start op og lade rotere i et stykke tid og lad stå natten over. Skyld efter med rigeligt vand. Kan også prøves på kølere, men der går ofte hul i dem.

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 31 aug, 2004 04:14

Mja,faktisk kan jeg huske at kautisk soda også var godt til at rense sod ud af udstødningen på en gammel Puck [:D][^].Det begyndte vi at bruge efter jeg havde fået flamberet kraniet,ved at ville brænde det ud med benzin [:o)][:I].Kautisk soda kan jo "kun" ætse lidt,det andet fik jeg svitset hele krydderen ved,he-he.

KitcarLasse
Indlæg: 48
Tilmeldt: 08 jun, 2004 03:55
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af KitcarLasse » 02 sep, 2004 06:02

Iøvigt det bedste til at tætne kølere med er et brev af Bähnke's fiske-senneps-mel - i med det i køleren og den er tæt i mange år frem [:D]

Lars Iversen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 okt, 2003 16:40
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Iversen » 30 sep, 2004 06:24

hej vedrørende rengøring af kaburatorer kan du bruge noget citron syre pulver som bruges til bagning det blandes i lidt vand og kaburatoren børstes ren og skylles derefter den bliver som ny[;)]

Besvar

Tilbage til "Alfasud/Sprint Alle modeller Motor"