Fan Relay

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
smaretti
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 jan, 2011 03:44
Geografisk sted:

Fan Relay

Indlæg af smaretti » 27 jan, 2011 03:53

<p>Hej,</p><p>Jeg har en Alfa 156, 2.0 JTS Sportwagon 2003. </p><p>Jeg har på det seneste bemærket at klimaanlægget opfører sig lidt mærkeligt, da det primært vil blæse luft på forruden og ved fødderne, hvorimod der stort set ikke kommer luft ud af de andre blæsere. Da jeg aflæste motorcomputeren fandt jeg følgende 2 fejl: </p><p></div></p><p>P0480 - Fan Relay 1
P0481 - Fan Relay 2</p><p></div></p><p>For begge fejl er det noteret at der ingen kontakt er til de pågældende relæer.</p><p></div></p><p>Det undrer mig selvfølgelig, hvis begge relæer skulle være gået på samme tid - men det kan vel ske.
Er der nogen, der kan fortælle mig hvor disse relæer sidder, og er der evt. et andet relæ man kan bytte om med for at se om det løser fejlen, eller bliver man nødt til at købe et nyt relæ for at konstatere det?</p><p></div></p><p>På forhånd mange tak for hjælpen.</p><p></div></p><p>Vh,</p><p>Søren</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 27 jan, 2011 18:52

Der er kun én blæser til varme/ventilation/a/c systemet. Det er forskellige klapper i varme/a/c apparatet, som ved at åbne og lukke leder luften til vindspejl, fødder og siderude defrostere.
Derudover sidder der nogle temperaturfølere, som automatisk styre hvor meget luft, som sendes forbi varmelegemet samt blæser hastigheden i kabinen. Blæseren sidder inde bag handskerummet, hvor et evt. reley også sidder.
Du skal være opmærksom på, at under 3 grader C slår a/c funktionen fra, men affugter systemet virker, hvis a/c lampen er tændt.
Desuden er der en blæser ved motorens køler, den har 2 hastigheder og styres automatisk af motorens kølebehov og a/c's kølebehov. Der er 2 ledninger forbundet til stik ved køleren, som har det med at irre, så kølerblæseren ikke går igang.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"