En gul advarselslampe lyser i længere varende perioder for derefter at forsvinde - i en periode.
Lampen er placeret i omdrejningsdisplay og har form som en motor blok.
Hvad skal lampe tilkende give, kan det være en defekt (kondens, etc) ledning eller er der et akut problem?
Modellen er en 156 2.0 fra 2001 men lampen findes ikke på 1.8 fra 98.
Jeg har vedhæftet et super dårligt billed fra mobilen [;)]
Claus
[file]Alfa_Martin.GIF,404,,0[/file]
Advarselslampe i omdrejningsdisplay
-
claus jensen
- Geografisk sted:
Har du ikke en instruktionsbog?
Er ret sikker på at det er din motor-lampe...
1: SLUK BILEN! STOP! KØR IKKE EN METER!!!
2: Åbn hjelmen
3: Check olie og vand + nøje efterlytning af sjove lyde...
Hvis alt ok så fortsæt til punkt 4:
Hurtigt ned til din Alfa-mand, diagnosestik på og få udlæst fejlkoder og få gennemgået evt. elektronik.
Håber ikke det er alvorligt ;o)
Er ret sikker på at det er din motor-lampe...
1: SLUK BILEN! STOP! KØR IKKE EN METER!!!
2: Åbn hjelmen
3: Check olie og vand + nøje efterlytning af sjove lyde...
Hvis alt ok så fortsæt til punkt 4:
Hurtigt ned til din Alfa-mand, diagnosestik på og få udlæst fejlkoder og få gennemgået evt. elektronik.
Håber ikke det er alvorligt ;o)
-
Lars Sørensen
- Geografisk sted: Danmark
Tag plastmotordækslet af og afmonter tændrørerne.
Der er med stor garanti vand i tændrørsbrønden ved cylinder 4, lige under oliepåfyldningen ( med ansigtet vendt ned i motorrummet, længst mod venstre).
Du kan få en diagnose ved Alfa Romeo som har en motortester.
Rengør og skift tændrør, samt tjek kabler for meget små sprækker og huller. Saml og kør.
Der er med stor garanti vand i tændrørsbrønden ved cylinder 4, lige under oliepåfyldningen ( med ansigtet vendt ned i motorrummet, længst mod venstre).
Du kan få en diagnose ved Alfa Romeo som har en motortester.
Rengør og skift tændrør, samt tjek kabler for meget små sprækker og huller. Saml og kør.
Hej jeg har haft et samme problem med min Alfa 2,0 berlina 2001 og ifølge min mauel er det et probelm med EOBD systemet"European On Board Diagnosis" .dette system gør hvis din lampe lyser "fast Lys" er det et problem med indsprøjtnings og tændningssystemet ikke meget farlig men bør tjekes af Alfa
men derimod hvis den lampe blinker skal kan det være en skade på katalysatoren og du skal henvend dig hurtig til en alfa shop.
Håber dette kan hjælpe
Vh
KIm
Håber dette kan hjælpe
Vh
KIm