33 1,7 16v QV - føler til svinghjulet ?? HJÆLP
-
KitcarLasse
- Geografisk sted: Danmark
- Kontakt:
33 1,7 16v QV - føler til svinghjulet ?? HJÆLP
Hej igen [:)]
Kommer til at tænke på : Den der føler der sidder på siden af koblingshuset - hvad laver den helt precist ? Jeg kan se der er en ekstra "tandkrans" med riller hele vejen rundt undtagen et lille stykke på ca 40mm !!!! Føler den på ALLE rillerne ELLER KUN på denne 40mm brede blanke stykke ????
Endelig er den nødvendig strengt taget ? Jeg spørger fordi i mit tilfælde benytter jeg jo en VW gearkasse og svinghjul - og så mangler der jo ligesom noget [V]
Ku' man tage en strømfordele fra en 1,7ie og bruge istedet ? Mig bekendt sidder mangnet giveren der på denne type ?????
Er den nødvendig mangler jeg denne føler akkut [:0] SÅ HVIS NOGEN HAR EN[|)]
Eller har nogen med succes monteret karburatorer på en 1,7 16v'er ?
HJÆLP HJÆLP
mvh kitcarlasse
Kommer til at tænke på : Den der føler der sidder på siden af koblingshuset - hvad laver den helt precist ? Jeg kan se der er en ekstra "tandkrans" med riller hele vejen rundt undtagen et lille stykke på ca 40mm !!!! Føler den på ALLE rillerne ELLER KUN på denne 40mm brede blanke stykke ????
Endelig er den nødvendig strengt taget ? Jeg spørger fordi i mit tilfælde benytter jeg jo en VW gearkasse og svinghjul - og så mangler der jo ligesom noget [V]
Ku' man tage en strømfordele fra en 1,7ie og bruge istedet ? Mig bekendt sidder mangnet giveren der på denne type ?????
Er den nødvendig mangler jeg denne føler akkut [:0] SÅ HVIS NOGEN HAR EN[|)]
Eller har nogen med succes monteret karburatorer på en 1,7 16v'er ?
HJÆLP HJÆLP
mvh kitcarlasse
-
jensebhansen
Sensorne er en så kaldt hall-sensor, som motorstyringen anvender til at finde up af motorens position. Vha. takhjulet genereres et firkant signal afhængig af om sensoren "ser" en top eller en dal. På et stykker er det ingen tænder (sikkert det du omtaler som "et lille stykke på ca. 40mm"), og her genereres intet signal. Alt i alt ender du op med et signal, der som nogenlunde ud som følger:
_|-|_|-|_|-|_|-|_|-|_|-|_|-|_|-|________|-|_|-|_|-|_|-|_|
Så hvis du vil anvende en elektronisk motorstyring, så er nu nødsaget til at have denne føler, for ellers ved styringen ikke hvornår den skal åbne dysserne og tænde tændrørene.
Hvis du ingen motorstyring har, så er det vel dit mindste problem, at du ikke har sensoren? Har du checket ebay om der evnetuelt skulle være nogle der, der sælger hvad du mangler?
_|-|_|-|_|-|_|-|_|-|_|-|_|-|_|-|________|-|_|-|_|-|_|-|_|
Så hvis du vil anvende en elektronisk motorstyring, så er nu nødsaget til at have denne føler, for ellers ved styringen ikke hvornår den skal åbne dysserne og tænde tændrørene.
Hvis du ingen motorstyring har, så er det vel dit mindste problem, at du ikke har sensoren? Har du checket ebay om der evnetuelt skulle være nogle der, der sælger hvad du mangler?
-
KitcarLasse
- Kontakt:
Tak for dit svar Jensebhansen - nu forstår jeg hvad og hvordan den virker - tak - Ebay var måske en ide- men lyder til at være en langsommeli afære ?
Har det hele undtagen lamdasonde og føleren til svinghjulet--- er i øjeblikket ved at bygge "følerkransen" på et 200mm VW svinghjul...
Er der slet ingen der har sådanne liggende og vil sælge det til mig ?
[:(]
mvh kitcarlasse
Har det hele undtagen lamdasonde og føleren til svinghjulet--- er i øjeblikket ved at bygge "følerkransen" på et 200mm VW svinghjul...
Er der slet ingen der har sådanne liggende og vil sælge det til mig ?
[:(]
mvh kitcarlasse
som jeg måske her skrevet tidligere har min ven en KOMPLET 33 1,7ie holdende.. dårlig kobling og masser af rust i bunden.. med FIN motor... kan erhverved for under 5000,-
skriv til min ven på holm666@hotmail.com
skriv til min ven på holm666@hotmail.com
-
KitcarLasse
- Kontakt:
Ellers tak jeg har selv en 1,7ie boxermotor stående som jeg skal af med for 3000 kr !
Har fået drejet mig et nyt VW svinghjul med Alfa følerkransen krympet på - herefter er føleren flyttet fra motoren og ialt 22mm ind i gearkasse.... Pyha sikke et regnestykke- Er der nogen der ved hvor nøgagtigt føleren skal sidde og hvor langt den må sidde fra følerkransen for at den virker optimalt ?
mvh kitcarlasse
Har fået drejet mig et nyt VW svinghjul med Alfa følerkransen krympet på - herefter er føleren flyttet fra motoren og ialt 22mm ind i gearkasse.... Pyha sikke et regnestykke- Er der nogen der ved hvor nøgagtigt føleren skal sidde og hvor langt den må sidde fra følerkransen for at den virker optimalt ?
mvh kitcarlasse
-
jensebhansen
-
KitcarLasse
- Kontakt: