33 1,7 IE - dårlig motorgang

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Thomas G
Geografisk sted: Danmark

33 1,7 IE - dårlig motorgang

Indlæg af Thomas G » 13 feb, 2004 06:07

Hej alle.

Erfaringer søges ! ! ! Min 1,7 IE'er fra '92 er begyndt at gå endog virkeligt dårligt.Når bilen står stille/ikke skal trække,er der ikke noget i vejen.Men når man kører giver den ligesom modstand når den skal trække.Den gør det både kold og varm,i fugtigt såvel som tørt vejr,ja altid.Det er også ligemeget om man giver næsten ingen gas,eller 1/3 - 1/2 - 3/4 gas,det er lige slemt.Men giver man fuld gas,så kommer den efter vel ca. et halvt sekund,og her går den helt som den skal.Den "skyder" ikke,og alle cylindre er med.Jeg har skiftet tændrør,strømfordeler dæksel,roter,og alle tændkabler er tjekket.

Jeg er ret sikker på at det er en fejl i motorstyring eller tænding.Men er der nogen der har haft samme problem?Ville jo være lidt nemmere/billigere,end at begynde fra en kant at udskifte temp. føler,massemåler,tændingsbrik,tændspole,etc.,etc.

Min kører med Bosch LE3 Jetronic motorstyring,dvs. det er den tidlige styring på 8v IE'ere.I '92 kom de med Bosch MP 3.1 (og nej,den kan ikke bruges til at afspille musik [:p]),og det er et helt andet system,så vidt jeg ved med MAP sensor istedet for luftmasse måler som på min.

Nogen der har prøvet noget lign.?

Admin
Kontakt:

Indlæg af Admin » 13 feb, 2004 07:46

Jeg ville starte med at tjekke spjæld-potentiometret !!!

MVH
Ole F

Thomas G

Indlæg af Thomas G » 15 feb, 2004 01:24

Ole,såvidt jeg kan se er der 3 muligheder :
1:Du er synsk
2:Du er heldig
3:Du ved hvad du snakker om
[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Jeg hælder til den sidste.Tak for hjælpen.Jeg målte modstanden på pot meteret,og det var da helt i skoven.Så nu er en anden monteret,og den kører som en drøm.

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Motor"