Høj Co2

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Klos
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 nov, 2008 18:40
Geografisk sted: Danmark

Høj Co2

Indlæg af Klos » 08 nov, 2008 18:53

Hej jeg har et lille problem med min 33 1.7ie fra 94 med bosch mp 3.1 tændingssystem.

problemet er at min Co2 ligger på ca 7,5% hvor den burde ligge på 0,3% fatter ik rigtigt hvad problemet er mekanikeren siger at det måske var falskt luft eller defekt lambda sonde.

men har tjekket indsugning og skiftet lambda, kan det være feks computern der tror motoren blir ved med at være kold så der er autochoke på, er ved at blive irreterret på problemet da bilen skal synes nu men min synsmand vil ikke godkende den før co er ok.

please hjælp ellers blir vognen sku solgt til højstbydende og det er jeg lidt ked af da den er helt uden rust og kører perfekt.

mvh morten


ps. det kan da ikke være defekt cat er det ikke umuligt at nå 7,5% co selv uden cat, min gamle 33 1,7qv med kaburatorer kunne kun komme op på ca 3,5& co?



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 nov, 2008 03:04

Ja, det er en meget høj CO værdi. Jeg ville køre på værksted og få udført en fejl udlæsning fra ECU.
Det kan være en eller flere af mange muligheder, som er i udu, så fremfor at skifte res.dele fra en ende af, er det billigst at få foretaget fejludlæsningen - kan foretages på Alfa værksteder og en række andre, som har udstyret (PC + program) til det.

Klos
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 nov, 2008 18:40
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Klos » 09 nov, 2008 03:21

ok mange tak for svaret jeg vil prøve at finde et værksted der kan klare et

Vinzent
Indlæg: 59
Tilmeldt: 01 okt, 2007 22:43
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Vinzent » 20 nov, 2008 03:52

En udlæsning af fejlkoder er nok en god ide ja.

Ellers kan det være mange ting. Du siger du har skiftet lambdasonde og tjekket for falsk luft (hvilket dog næppe ville give for fed blanding).

Næste trin kunne være vandtemperaturføleren. Der er to af disse: en til ventilatoren, og én til motorstyringen (koldstartssensor). Det er sidstnævnte du skal have fat i. Hvis den er gået kan styringen ikke finde ud af, hvornår motoren er varm.

Held og lykke med det.

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Motor"