En Alfa 33 S model?

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 33
Vinzent
Indlæg: 59
Tilmeldt: 01 okt, 2007 22:43
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Vinzent » 11 nov, 2007 03:41

På reg. attesten står der 33 1,7 IE, men ikke noget typegodkendelsesnummer. Lugter lidt i kanten...



Peter Dyrelund
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Dyrelund » 11 nov, 2007 03:59

Så passer typebetegnelsen på mærkepladen sammen med navnet på reg.attesten.

Vi må vist konkludere, at den er født som en 1.7 IE, der så har fået anden motor, interiør, m.v.

Egentlig er bilen så ulovlig, men der er vist ikke så stor risiko for, at nogen opdager det (når den kommer til syn). Jeg håber, at du har fået den billigt, når den i uheldige tilfælde KAN risikere at give problemer.


mvh
Peter D

Vinzent
Indlæg: 59
Tilmeldt: 01 okt, 2007 22:43
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Vinzent » 11 nov, 2007 04:09

Tusind tak for hjælpen Peter! Så fik vi det opklaret, selvom det var lidt trist at finde ud af, at reg. attesten ikke passer.

Men jeg er enig i din konklusion. Tror måske det er en 16V Q4 der er blevet rippet for motor og interiør. Så vidt jeg forstår var disse nemlig næsten alle "S" modeller, dvs. med recarosæder. I så fald er også bagsæde og dørindtræk skiftet. Det er måske endda selve dørene der er skiftet, for nogle steder er dørmonteringen lidt mærkelig at se til, som om de ikke "passer helt". I motorrummet samt under bagsædet kan man også se, at bilen engang har været rød, men er blevet omlakeret i sort. Dette kunne være sket ved samme lejlighed, såfremt de nye dele ikke var røde.

Jeg testede stelnummeret af på en side elp gav mig i en anden tråd, og fik at vide at bilen var en 1,7 8V I.E. efterfulgt af et "USA/83 Elegant". Har du nogen ide om, hvad sidstnævnte dækker over? Er bilen fra USA? Bag på reg. attesten står der noget om tolddato i marts 1998, det kunne måske have været importdatoen?

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Generelle emner"