Hjælp - underlig lyd over bump...?

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
M.Madsen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19 aug, 2007 18:04
Geografisk sted:

Hjælp - underlig lyd over bump...?

Indlæg af M.Madsen » 19 aug, 2007 18:28

Hej...

Jeg har en 156 2.0 TS fra 99´... Super bil, har været meget glad for hende og fraset udskiftning af bremser har hun holdt sig ude af værkstedet igennem de sidste to år.

Men... -

Når jeg kører på en ujævn vej eller over bump, kan jeg hører knirke lyde fra bilen, men har svært ved at fastslå hvor vidt lydene kommer fra for- eller bagenden...? - Og sommetider synes jeg at føle vibrationer i pedalerne?

Er det er nogen der har en ide om hvad det mon kunne være?

Derudover synes jeg det er på tide at få en undervognsbehandling hen ad efteråret... - Og undre mig derfor hvad det ca. koster?

Håber der er nogen der vil se sig tid til at svare. Alle kommentarer er højst værdsæt [:)]

På forhånd tak!

MVH

M.Madsen
Kbh. Ø



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 21 aug, 2007 19:15

Det mest sandsynlige er at du skal have skiftet nogle dele i forhjulsophængene. Gummibøsningerne bliver slidte og går løse efter en 80-100000 km.
Der er flere forskellige bøsninger, så få dem efterset alle samme, og skift de dele hvor de er slidte eller løse.
Erik

christiansen1968
Indlæg: 37
Tilmeldt: 19 okt, 2005 03:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af christiansen1968 » 23 aug, 2007 04:54

Lyder også for mig som om, at bøsningerne er slidte. Hvis det kun knirker er det ikke så slemt, som hvis det siger klonk. start evt med at skifte det billigste først - "kødbenene" til krængningsstabillisatoren. Det kan være ret svært at se hvor bøsningerne er slidte og hvis man er uheldig, ender man med at have skiftet alle forbindelser- ret dyrt. bøsningerne skal i øvrigt skiftes sammen med f.eks. fjederben...

Ang. undervognbehandling fik jeg en såkaldt dobbeltbehandling samt to plastikinderskærme bagerst for ca. 4800 incl. FDM rabat hos Dinitrol. Senere koster en efterbehandling ca. 3100 incl. rabat.


Mvh
Thomas

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Hjulophæng"