Ang Alfa spider 1977

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Henrikrp
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29 jun, 2009 17:25
Geografisk sted: Danmark

Ang Alfa spider 1977

Indlæg af Henrikrp » 05 apr, 2012 08:44

<p>Hej jeg skriver i håb om der er nogen der kan hjælpe ;o) jeg har en alfa spider veloce 1977 2,0 som jeg har købt i tyskland. problemet er at jeg simpelthen ikke kan få starteren til at gå i indgreb, når jeg monterer den. starteren er en Bosch 0001211207 nr i støbt aluhus 100532231 og virker iøvrigt fint når den ligger på jorden og man sætter strøm til. kan simpelthen ikke se hvad der går galt. nogen der har et godt råd vil jeg bare blive super glad er ved at rykke håret af mig selv ;o)</p><p>Mvh Henrik</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 05 apr, 2012 20:59

Jeg kan ikke ud fra Bosch nr. se, om din starter er korrekt. På http://www.myalfa.eu/index.php?cat=c210 ... rator.html
kan jeg se, at der er 2 eller 3 forskellige startere at vælge imellem.
Hvis den ikke giver lyd eller anden aktivitet, så kan det være kablerne til den, som ikke virker, eller motorens stelkabel som er knækket.
Du skal også være opmærksom på, at boltene som spænder starteren fast, ikke skal sidde vilkårligt, den ene bolt har en krave eller lign. (måske umbraco bolt).
Når starteren er afmonteret, er det klogt at dreje motoren rund og se, om alle tænder på startkransen er i orden.

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova El-system"