Novitec "chip"

Alle emner indenfor Tuning, bl.a. Motor, Undervogn og karrosseri.
Besvar
Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Novitec "chip"

Indlæg af Alfa_159 » 06 dec, 2008 03:47

Jeg vil lige høre om der er nogle her, der har erfaring med denne:
http://shophost.net/shop_n/catalog/prod ... ts_id=1683

http://alfastumper.dk/oscommerce_st/cat ... i3ajhdcor4

Jeg syntes, jeg mangler lidt skub i vognen. Jeg har en 1,9 JDTm med 150 hk og havde tænkt mig at give vognen en lille julegave.

Hilsen Thomas



Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 06 dec, 2008 18:27

Hej Thomas

Jeg har ingen erfaringer med Powerrail 4 fra Novitec, men ved at andre har været glade for powerrail i deres 156'er.

Alternativt har du mulighed for at få den optimeret hos f.eks. Scantune i Galten ved Århus, hvor mange alfister har været forbi.

Fordelen ved Powerrail er, at du har mulighed for at flytte boksen over i en anden bil, mens fordelen ved Scantune er, at du får den optimeret til din specifikke bil modsat Powerrail, som er en forudprogrammeret standard løsning.

Jeg mener at CarCenter på Amager er forhandler af Novitec i Danmark, så spørg eventuel dem.

Men husk, at disse indgreb kan medføre tab af fabriksgaranti.

Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa_159 » 09 dec, 2008 06:22

Hej Ole

Ja jeg er naturligvis klar over at garantien ryger. Spørgsmålet er bare hvad jeg får får de ekstra 3.000 kr som et af de firmaet du nævner tager sig betalt. En simpel chip koster ca. det halve af hvad en optimering koster. Effekten er jo stort set den samme.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 13 dec, 2008 03:32

Hvis du er medlem af Alfaklubben eller cuoresportivo.dk, så får du en rabat hos scantune, mener man giver kr. 2000 for optimering.
I betragtning af hvad din 159 koster, hvad det koster at reparerer motoren, hvis det du sætter på ødelægger den, ville jeg kun sætte noget på, som jeg har 100% tillid til.
Jeg har den tillid til både Novitec og Scantune.
Erik

Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa_159 » 14 dec, 2008 05:27

Jeg kunne da heller ikke finde på at installere noget uautoriseret isenkram på min Alfa. Jeg tror jeg prøver Novitec løsningen. Jeg vender tilbage med en anmeldelse af "chippen"
Tak for Jeres svar.

Hilsen Thomas

emzy
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11 jun, 2008 09:37
Geografisk sted:

Indlæg af emzy » 28 dec, 2008 10:43

Er der ikke noget med at det ikke særligt godt at få en 159 chip tunet, da man skal være særlig opmærksom på partikelFilter da den kan tilstoppes? Det ville være ganske dyrt at få det udskiftede hvis det skulle gå hen og ende galt?

Alfa_159
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13 mar, 2008 04:54
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa_159 » 16 jan, 2009 06:27

Nu har jeg haft monteret Powerrail fra Novitec i en måneds tid og jeg har fået mærkbart mere moment, der starter fra ca. 1.500 omdr./min. og jeg syntes den spinner lidt mere villigt op til 4.000 ondr./min. end før. Mht. brændstofforbruget, kan jeg konkludere, at det er blevet dyrere at accelerere kraftigt end før, men med samme kørselsstil, som tidligere ser jeg ikke nogen nævneværdig forskel. Brændstofforbruget er beregnet og ikke tal fra bilen. Jeg har også konstateret at unøjagtigheden mellem beregnt og bilens tal er blevet lidt større.
Jeg har ikke fortrudt købet og jeg syntes der er kommet endnu mere øreglæde i bilen, når jeg mærker sædet presse lidt hårdere i ryggen.

Hilsen Thomas

Rewael
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20 maj, 2009 23:17
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Rewael » 20 maj, 2009 23:30

Hejsa jeg nyt medlem her hos alfasmeden. Jeg har før haft en Alfa 156 og nu glad ejer af en Alfa 159 JTDm. Generelt er jeg megat tilfreds med min drømmebil, men tror jeg kunne blive endnu mere glad hvis bare der var lidt mere skub i den, jeg fortryder lidt at jeg ikke købte 2,4 jtd. Jeg har læst et par steder at man kan bruge tuning, løber man en risiko ved at få monteret sådan noget, jeg ved at garantien bortfalder. Jeg mener mht. om motoren kan tage skade ? Jeg har snakket med Alfa forhandleren i Odense og de fortalte mig at de kunne montere et slags filter fra Bosch som vil rense dieseltilførelsen og dermed vil give omkring 30 % mere i ydeevne. Prisen var lidt pebret... 9.000,- Er der nogle herinde der har erfaring med dette produkt?

Besvar

Tilbage til "Alfa 159 Tuning"