Instrumentbord

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa 33 Alle modeller
Besvar
MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Instrumentbord

Indlæg af MadsJ » 09 maj, 2004 04:09

<font size="3"><font face="Times New Roman">Jeg har hentet en P4 hjem fra Tyskland, og den er desværre så rusten rundt omkring, at den ikke er til at redde uden at ofre en hulens masse penge på det. Kabinen og motoren er derimod meget fine. Og det var også pga. dét jeg hentede den hjem..! [:)] Udover motor og sæder, kunne jeg dog også godt tænke mig at skifte instrumentbordet, pånær den midterste del, da "mit eget" instrumentbord er knækket flere stedet inde bagved. Jeg ved det er muligt at skifte instrumenterne (omdrejningstæller, speedometer mm.), men er det også muligt at skifte resten, uden at skulle skære noget til? Jeg har desuden ladet mig fortælle, at det skulle være muligt at skifte det elektriske (bag rattet - afviserpind, viskerpind osv) ud ved at fikse lidt med ledningerne, men jeg har kigget på det, og synes umiddelbart ikke det ser ud til at passe sammen. Er der nogle der ved om det er muligt??<font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman"></font id="Times New Roman"></font id="size3">



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 09 maj, 2004 07:29

Jeg ved desværre ikke om det umiddelbart er muligt at skifte hele instrumentbordet ud på en serie 2 til et fra en serie 3 (Nuova).Men det vil jeg da tro (det kan du osse bruge til meget,ikke?).

Det jeg egentlig vil sige er,at hvis det er til at bytte om,var det så ikke nemmere/bedre at skifte hele ledningsnettet også?Du skal jo alligevel ha' den skilt meget ad for at skifte hele kabinen incl. instrumentbord.Så kan du bla. også få de rigtige ledninger ud til elruderne i begge sidebeklædninger,+ sikkert en hel masse andre ting der bliver nemmere.Blot en ide.

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 09 maj, 2004 22:25

Thomas G: Haha, jo det er meget fint at du skriver at du heller ikke ved det! [;)] Efter et par hurtige mål med en tommelstok, så ser det umiddelbart ud til at passe. Jeg har tænkt på at skifte midterkonsollen også, men synes at den gamle er lidt pænere. Men hvis jeg kan skifte ventilatoren, eller dele af luftsystemet, så gør jeg det, for det er godt nok noget bedre end på de gamle!
Mht. dørsiderne, så skifter jeg dem kun hvis jeg beslutter mig for at skifte midterkonsollen. Mønstret på de gamle QV dørsider passer alligevel meget godt til Recaro-sæderne.

ole fisker
Indlæg: 84
Tilmeldt: 05 maj, 2003 22:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ole fisker » 15 maj, 2004 19:58

Hej MadsJ

Instrumentbordet passer på din '88 !!
Som Thomas skriver vil det være en god ide at flytte hele ledningsnettet, og samtidig udskifte midterkonsollen+dørbeklædninger.
Hvis du beslutter dig for ikke at gøre dette, men gerne vil have afviserkontakterne flyttet over, kan det også lade sig gøre, hvis man udstyrer sig med en loddekolbe og ledningsnettet for henholdsvis din og en nuova.

MVH
Ole F

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 19 maj, 2004 07:40

Så fik jeg splittet hele instrumentbordet ad!! [:p] Det viste sig, at for at skifte afviserkontakterne skal man skifte hele den "pind" rattet og tændningen sidder fast på ud. Men det er heldigvis forholdsvis nemt, selvom jeg mener at have hørt engang, at man ikke selv må pille ved styretøjet..! Mht. ledningerne så er jeg ved at have gennemskuet hvilke ledninger der skal sidde hvor, når man flytter afviserpindene over.
Jeg pillede også luftsystemet ud af Nuoaven, og umiddelbart ser det ud til at kunne klemmes ned i en serie 2 selvom det er meget anderledes. Er der nogle som har prøvet dette før??

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Kabine & Interiør"