Justering af førersæde-højde på GTV 1997?

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa GTV/Spider Nuova
Besvar
juniorfisk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25 mar, 2008 03:06
Geografisk sted: Danmark

Justering af førersæde-højde på GTV 1997?

Indlæg af juniorfisk » 05 jun, 2008 22:19

Jeg har netop prøvekørt drømmebilen: Alfa GTV 3,0 1997. Den var gal som bare f..., stod helt originalt i perfekt stand, netop importeret fra det sydlige Tyskland og jeg er naturligvis solgt på idéen, at det er bilen jeg skal have.

Jeg havde dog lidt problemer med føresædets sædehøjde, helt præcis frihøjden, eller mangel på samme, over mit hoved. Jeg er 195cm og det gav lidt udfordringer.
Med ryglænet lagt tilpas bagover, gik det dog nogenlunde og eller var pladsen fin.

Mit spørgsmål går på:
Jeg bemærkede, at der mellem sædets rails og de "slæder" som sædet køre frem og tilbage i, var et lille afstandsstykke. Kan man fjerne dette uden at hindre sædets funktion i forhold til at køre frem/tilbage?
Det ville give ca. 1,5 cm ekstra i højden og det ville gøre underværker... og hindre at jeg kigger direkte ind i overkanten af forruden... ja, eller faktisk en par cm over :-(

Har I andre gode idéer må I endelig råbe op – bare det ikke indbefatter, at jeg bør se mig om efter en anden model ;-)


På forhånd tak for svar.
Mvh. Carsten



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 08 jun, 2008 01:18

Andre nyere Alfa modeller har et håndtag på venstre side af førersædet til at justere højden med, har en GTV ikke det, eller kikkede du ikke?
Ellers kan sædet ofte sænkes et par cm. som du selv skriver, med afstandsstykkerne.
Sidst, men dyrest, kan en saddelmager gøre sædebunden tyndere.

juniorfisk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25 mar, 2008 03:06
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af juniorfisk » 12 jun, 2008 06:50

TAK FOR SVAR :-)
Jo, jeg btjekkede naturligvis før om der fantes det omtalte håndtag, men ak... åbenbart ikke på GTV'er årgang 1997!.
Jeg må prøve at fjerne afstandsstykkerne og se om ikke det er nok, ellers kunne sadelmageren være et godt bud.
Nu har jeg ihvertfald købt vidunderet, så der skal jo findes en løsning...

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova Kabine & Interiør"