Varme regulerings panel

Indlæg omhandlende kabine og interiør på Alfa 156
Besvar
menno
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 sep, 2004 07:15
Geografisk sted: Danmark

Varme regulerings panel

Indlæg af menno » 26 jun, 2009 20:02

Jeg fik installeret et nyt varmereguleringspanel i min 156'er. Nu viser der sig at den knap som sidder yderst til højre (her kan du styre hvor luften skal komme fra) strammer på visse punkter. Man skal bruge lidt mere kraft at dreje den rundt. Den falder ikke "på plads" som når man drejer den knap i midten mellem 1 og 4. Der går den i "hak". På den til højre skal jeg føle mig frem (jeg hober i forstår det her!) [;)]

I følge værkstedet (i Brøndby) er der ikke en fejl i det nye panel men slitage i min varmekasse/luftspjæld (ja de kan sige alt til mig). Nu synes jeg det er sjovt at den slitage er LIGE kommer frem når jeg får udskiftet panelet.

Er der noget som har en mening om det? [:)]



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 26 jun, 2009 21:02

Hej Menno - din mekaniker har enten ikke justeret forbindelserne korrekt eller samlet det ordentligt.
Han må på den igen.

menno
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 sep, 2004 07:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af menno » 26 jun, 2009 21:20

Hej Erik!

Se denne mail:

<font color="green">Hej Menno

Vi har kontrolleret varme regulerings panelet som vi har skiftet.
Dette panel fejler ingenting og der er heller ingen stramme punkter.

Ligeledes har vi kontrolleret varme kassen hvori dine luftspjæld sidder monteret og derfra kan vi mærke at der er stramme punkter, disse har intet med at gøre at vi har skiftet varme panel.

Luftspjældene kan med tiden blive slidt hvilket giver disse stramme punkter og de vil selvfølgelig ikke blive bedre med tiden.

Vi kan derfor med sikkerhed sige at udskiftede del IKKE fejler noget.

Hvis der skulle ske noget med den varme regulering som vi har skiftet er der 2, års garanti, med mindre det selvfølgelig er noget udefra kommende der ødelægger panelet.

Håber ovenstående kan være til din hjælp. </font id="green">

Du siger altså er det er noget sludder? [:0] Der var altså INGEN modstand FØR jeg afleverede bilen.

menno
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 sep, 2004 07:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af menno » 26 jun, 2009 21:23

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>

Hej Menno - din mekaniker har enten ikke justeret forbindelserne korrekt eller samlet det ordentligt.
Han må på den igen.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vi taler her om et autoriseret værksted ... en STOR en. Forhandler ikke mere Alfa men fikser dem stadig. Jeg behæver vel ikke give flere hints! [:o)]

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 26 jun, 2009 21:47

Reguleringen du foretager med drejehjulene elektrisk overført til nogle små elmotorer, som åbner og lukker spjællene til luftfordeling og varm- og koldluft. Så modstanden i hjulene skyldes formentlig at panelet med hjulene er monteret ukorrekt.

menno
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 sep, 2004 07:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af menno » 26 jun, 2009 21:52

Så må jeg næsten spørge en anden værksted hvad de synes om den historie jeg har fået fra den værstedsfører (eller er det führer?!). Som du ser på deres svar er de bare sikker. Selv om jeg har sagt dette fungerede fint før de skiftede.

De taler om at der er nogle kabler som er monteret bagved. Det hele lyder bare mystisk. De siger at de skal skifte hele "varmekassen" for at det skal køre "smooth" ....[?]

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 26 jun, 2009 23:46

Hvis hjulene har stramme punkter er det noget sludder de siger, hvis ikke varmeapparatet sender luften derhen hvor indstillingen på hjulet peger eller den ønskede temperatur, så har de ret, men det vil ikke kunne mærkes på hjulene. Se selv, hvordan det ser ud her, billede 5/6 viser ledningsnettene
http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... file=index

menno
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 sep, 2004 07:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af menno » 27 jun, 2009 00:04

Jeg vil se om jeg kan finde ud at se på det Erik! :-) Thanx! I'll be back! [:D]

menno
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 sep, 2004 07:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af menno » 30 jun, 2009 01:31

Hej Erik!

Kan du ikke sende en mail til menno.hilverdink@sebkort.dk (så jeg har din e-mail) Jeg har lige noget jeg skal forwarde dig ... :-)

Ciao!
Menno

rilan
Indlæg: 23
Tilmeldt: 12 aug, 2007 20:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af rilan » 28 jul, 2009 07:06

Hej

Jeg har faktisk lidt af samme problem med sønnes bil....
Har skilt hele midterkonsol ad så jeg kan se ind på regulerings armen
Når jeg drejer på den højre knap sker der ikke så meget, men når jeg drejer nøglen fra afbrudt til tænding (uden at starte bilen) bevæger armen sig nedaf, men kort efter ca. 3 til 5 sek bevæger den sig opad igen til udgangspunkt??
Er der nogen måde at teste om det er varmekasse/luftspjæld eller reguleringspanel på - regner med at begge dele koster spidsen!!!

Hilsen Steen

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 jul, 2009 17:07

AR 156 har automatisk temperatur regulering, både modeller med og uden A/C. Derfor bevæger varme reguleringen når der sættes strøm til.
Når du har skilt konsollen ad, kan du se om spjællene åbner og lukker når man ændre på temperatur og luftregulerings hjulene. Prøv også at køre bilen, så den varmer op og bliver driftsvarm, så skal blæseren gå op i hastighed og varmluftspjældet åbne af sig selv efter nogle km kørsel, hvis temp sættes på 21+ grader og luften udenfor er f.eks. under 15 grader.
Du kan finde mange Tips fra ejere af 156 her http://www.alfa156.net/fr_index.html?/tech/idle.html

rilan
Indlæg: 23
Tilmeldt: 12 aug, 2007 20:46
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af rilan » 29 jul, 2009 05:13

Hej igen

Fik nok ikke udtrykt mig klart nok [:I]
Mit problem er kun omkring hvor luften komme ud af blæserkassen....
Men det var til gavn endda, fik renset føleren i konsollen (der sidder en lille blæser lige bag føleren)?? den var MEGET snavset.
Dine ideer fik mig lidt igang igen, og godt for det - for jeg har fundet årsagen!!
Det er fordi selve blæserkassen er blevet trykket en lille bitte smule så "flappen/spjældet" inde i kassen lige kan klemme lidt og derfor kan armen ikke overkomme at trække spjældet.
Det er faktisk sket pga. en autoradio med 6 stk line out stik der ikke passede helt da den skulle ind i hullet.
"Farmand" pressede til og ind kom radioen, godt nok noget ispænd men det virkede. Som tiden er gået ca. 4-5 måneder har kassen givet sig og nu står vi så med problemet [V] Man skal ikke "mase" noget på plads - man skal gå ud og købe nogle vinkel phonostik så der er plads nok......

Måske Menno også er kommet til at "mase" sin boks??

Endnu engang TAK for hjælpen [:)][:)][:)]

P.S. ELP, hjulene passer perfekt i bilen nu, det hjalp med at rulle skærmkanten..

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Kabine & Interiør"