SCANTUNE DAY 2004 EN REALITET

Her kan du placere indlæg som ikke passer ind i nogen af de oprettede fora.
Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 13 nov, 2004 02:16

Jeg kommer 100%. Men har det lidt svært ved at komme op om morgenen. Så kan godt blive 10min forsinket.

mvh

kristian



Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 14 nov, 2004 18:43

Først og fremmest en stor tak til de mange der var med ved Scantune lørdag den 13. nov.
Dagen blev med udmålinger af såvel standard vogne til turbobiler og dieseler en succes såvel som skuffelser.
Det generelle indtryk er at der er en tendens til den reelle måling viser en lille fravigelse fra fabriksnormerne. Normalt 5 til 10 HK mindre end oplyst fra fabrikken. Dog kan 1,6 og 1,8 motorerne vise en større ydelse end fabrikkens tal, ofte 3 til 6 HK mere.
I mit eget tilfælde, 2001 Euro 3 156 2,0 TS+ Berlina uden modifikationer, et minus på hele 14 HK i forhold til det frabriksoplyste. Til gengæld kun 8,8 NM mindre med en meget jævn kurve fra 1500 RPM og op til spids på 172,2 NM ved 4344 RPM. Altså ikke det lovede fald mellem 2000 og 3000 RPM.
Per Mai`s udtalelse var, at det sikkert var en software opgradering der skulle til for at hæve effekten en smule, dog uden at komme på de lovede 150 HK og 181 NM.
Men det vender vi tilbage til i Klubbladet Nr. 1 2005

Tak til Per Mai fra Scantune samt hans kollega ( søn ) der gav medlemmerne der trodsede kulde, larm og mit hjemmebag, en forhåbentlig god dag.

Der vil blive lagt en liste ud her på sitet når alle fabrikstal er blevet verifiseret.

Håber at alle fik noget, godt som skidt, ud af dagen og håber at se lige så mange næste gang vi laver et arrangement.

Mange Alfist hilsner

Lars

Superstuden
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12 maj, 2004 07:48
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 17 nov, 2004 04:03

Jeg vil godt sige tak for et godt arrangement. Det var virkelig en hyggelig dag. Og vejret kan man ikke klage over. Man fik virkelig mulighed for at snakke biler den dag.

Og der var nogle som fik sat griller i mit hoved. Jeg skal bare ud og have en GTV som nr2 bil. Og det skal være en v6'er. Skal have fundet en i tyskland. Og det kan kun gå for langsomt.

Men anyway lad os for flere af disse arrangementer. Og husk og kom med forslag hvis i har nogle. Giv dem til mig, så skal jeg nok vider bringe dem.

mvh
kristian

Besvar

Tilbage til "Andre Indlæg"