Motor temperatur

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
thoeger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 jan, 2008 06:30
Geografisk sted: Danmark

Motor temperatur

Indlæg af thoeger » 28 mar, 2008 21:01

Hej

Min 2,0 TS 16V, når ved normal kørsel sjældent over 75 grader på termometeret. Jeg kan se i andre indlæg her på hjemmesiden at det vist er meget normalt. Det som bekymrer mig er at ved længerevarende køkørsel/sneglefart i byen, ryger temperaturen et pænt stykke over 90 grader ifølge termometeret (passer termometeret skulle temp. være ca. 100 - 105 grader), så sent som idag med en udetemp på ca. +1,5 grad. Jeg kan ligeledes mærke at luften fra blæseren bliver markant varmere. Nogen der har erfaring med dette....?

Jeg er vandt til fra andre mærker at temp ryger op på 90 grader, og så står klokkerent på dette, så jeg må indrømme at være noget bekymret når temp. ryger så meget over..



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 mar, 2008 21:17

Ja, det er meget normalt at temp, måleren viser 75 grader ved normal vinterkørsel, og iøvrigt svinger noget. Jeg har for 3-4 år siden skiftet thermostat, det hjalp lidt i forholdvis kort tid, så var det det samme igen.
Køleren har en eldrevet ventilator tilkoblet via en termostat som sætter ventilatoren igang ved 90 grader. Jeg har oplevet, at stikket til ventilatorens ledning var irret, og at temp. steg til 120 grader. Min 156 har A/C som jeg satte til, så startede blæseren med at køre og fik temperaturen ned.
Jeg tog stikket ud og rensede samt kom noget siliconefedt omkring stikket før jeg samlede det igen. Siden har jeg ikke oplevet problemet. Heldigvis holdt toppakningen, køleren og slangerne til det.

thoeger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 jan, 2008 06:30
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af thoeger » 28 mar, 2008 22:40

o.k.... prøver lige at tjekke stikket, og om blæseren starter ved de 90 grader...

Besvar

Tilbage til "Alfa GTV/Spider Nuova Motor"