Meget hård kobling

Kobling, Gearkasse, differentiale, drivaksler
Besvar
Boris
Indlæg: 14
Tilmeldt: 25 aug, 2009 17:23
Geografisk sted: Danmark

Meget hård kobling

Indlæg af Boris » 08 sep, 2009 19:57

Hej Alle

Jeg har en alfa 156 2,0 fra 99 som har kørt 200.000 km. Koblingen er meget hård, jeg har læst mig frem til at det måske kan være et hydraulik kabel. Men jeg tror ikke at den mister bremsevæske. Er der nogle som har en god ide?

Boris



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 08 sep, 2009 22:41

Din kobling er sandsynligvis slidt op. Det er meget almindeligt at trykfoden bliver meget tung at træde ned.

Boris
Indlæg: 14
Tilmeldt: 25 aug, 2009 17:23
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Boris » 09 sep, 2009 16:41

Er der nogle måder at tjekke det kabel på?

Hva løber en ny kobling op i?

Boris

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 sep, 2009 18:28

Det er ikke et kabel. 156 har hydraulisk kobling, dvs. koblingspedalen træder på et stempel i hovedcylinderen, hydraulikvæsken (bremsevæske) trykker på slavecylinderen som udløser koblingen. Forbindelsen mellem hovedcyl. og slavecyl. er et rør.

Boris
Indlæg: 14
Tilmeldt: 25 aug, 2009 17:23
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Boris » 12 sep, 2009 00:29

Hvad koster det? og er det hele kobling der skal skiftes eller?

Boris

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 12 sep, 2009 01:05

Et originalt omb. koblingskit koster ca. 1300. Slavecylinderen koster ca. 900, bør skiftes, da arbejdsløn er det samme som koblingskift.
Ved ikke hvor lang tid det tager, men 3-5 timer, afhængig af hvor rutineret i AR156 mekanikkeren er.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Drivlinje"