hej når i nu snakker om knastforstillere,hvad gør de og hvordan ser du
hilsen malu
knastforstiller
Den er cylinderformet og sidder mellem indsugnings knastakslen og tandremshjulet.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>
Den er cylinderformet og sidder mellem indsugnings knastakslen og tandremshjulet.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Den er cylinderformet og sidder mellem indsugnings knastakslen og tandremshjulet.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af malu</i>
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>
Den er cylinderformet og sidder mellem indsugnings knastakslen og tandremshjulet.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ok takker for det svar så blev da lidt klogere malu
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>
Den er cylinderformet og sidder mellem indsugnings knastakslen og tandremshjulet.
For at opnå lavere forurening og lavere benzinforbrug ved lave omdrejninger, sidder indsugningsknastakslen lidt (få grader) forskudt i forhold til at opnå maximal ydelse. Når omdrejningerne er over et bestemt niveau (på en 156 2,0 TS ca. 2800 omd/m), og der trædes hårdere på speederen, drejer knastforstilleren knastakslen de få grader, så max. ydelsen er tilrådighed.
Man kan sige, at knastakslen er "forstillet" i normaltilstanden, og først når dimsen har drejet akslen, står den rigtigt.
Derfor kalder mange den også variator.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ok takker for det svar så blev da lidt klogere malu