FDM-test efter skade

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
tbc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 29 okt, 2003 20:11
Geografisk sted:

FDM-test efter skade

Indlæg af tbc » 16 jul, 2004 16:57

Jeg har i går fået min 146 tilbage efter 3 uger på værksted pga. en skade i fronten [:(!]

Umiddelbart ser arbejdet ud til at være udført nogenlunde tilfredsstillende og bilen kører perfekt, men jeg er jo ikke fagmand, og jeg kan heller ikke kigge ind i alle krogene.

Er der nogen som har erfaringer med at bruge en FDM-test til at få checket kvaliteten af det udførte arbejde ifm. skadesudbedring?

"Problemet" er at jeg selv skal betale, da min forsikring først tilbyder FDM-test ved skader over 35000.- kr. og min var skadet for omkring 25000.- kr.

Jeg kan ikke rigtig vurdere om jeg får noget for pengene ved at ofre en FDM-test (andet end fred i sjælen, men så meget martrer det mig nu heller ikke), og det kan jeg vel i realiteten kun finde ud af ved at få foretaget en test... Jeg har jo set adskillige skrækartikler om hvor elendigt værkstedsarbejde udføres på skadede biler, og jeg har faktisk tænkt mig at beholde min bil længe endnu.

Altså, eventuelle erfaringer modtages gerne.

Mvh. TBC



will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Indlæg af will » 26 sep, 2004 23:54

Så vidt jeg ved afsætter forsikringsselskaber ca. 39 kr.- pr ny pladedel til rustforebyggende behandling så hvis du vil beholde forenden af bilen i længere tid så start med at overveje en undervognsbehandling.
Jeg har kun ros til overs for FDM de undersøger virkelig tingene grundigt både ved brugtbilstest men også ved test af større skader ,men nu er du dermed ved at bevæge dig over 5000,- så du skal istedet fortælle dit værksted at du vil tage bilen til FDM og om de venligst INDEN du gør det ,skriftligt vil redegøre for opmålinger opretninger hvad der er skiftet og hvad der er undervognsbehandlet,samt hvilken garanti du har på det arbejde der er udført så kan det jo være du får en lidt mere grundig gennemgang af din bil og reparationen på dit lokale værksted.
Hvis du kan dokumentere at din bil har gennemført rustbehandling før ulykken (det havde jeg)kan du presse forsikringen til at betale for en ordentlig rustbeskyttelse af alt det nye.Will

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Karrosseri"