RUST

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
poul
Indlæg: 29
Tilmeldt: 09 nov, 2003 03:25
Geografisk sted: Danmark

RUST

Indlæg af poul » 10 nov, 2003 05:58

Er der nogen som har erfaringer med rust og eft.flg. behandling



Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 10 nov, 2003 20:57

Hej Poul !

Jeg fik min 146 Boxer fra 1996 dinitrolbehandlet i 1999, og dengang var der ingen rust af betydning. Nu er overfladelaget ved at være tørt, så det skal blødes op med noget tyndt (fx dinitrol 1000) ligesom hulrummene skal have lidt igen. De værste steder efter min mening er:

Stålproppen i reservehjulsbaljen. Jeg har svappet den godt ind, men det ruster alligevel.

Donkraftophængene bag forhjulene og foran baghjulene delvist. Her kommer meget skidt og møg op, så dem skal man passe på.

Udluftningsflapperne i bundpladen ruster på kanten.

Bageste inderskærme. Her sidder lige ved samlingen af hjulkassen i toppen af inderskærmen en dum aflang plasticprop, som nemt kan knække af. Så har vand, salt og skidt frit spil inde i det bagvedliggende hulrum. Køb et sæt inderskærme til bag, de koster næsten ingenting, og så er al rustsnak her overflødig.

Sidespejle. De er dumt udformet, på anlægsfladen mod lakken er der små tappe, der gnaver i lakken. Jeg har fået 2 fordøre omlakeret af Alfa af den grund. Problemet var bare, at de monterede de samme spejle igen på de nymalede døre... Af med tappene (skære) og på med en tynd selvklæbende gummiliste. Og smask nu spejlet godt til indvendigt, for det er lavet på en aluholder. Efter bare et par år med vand og salt er den næsten ødelagt.

Ellers har jeg ikke oplevet noget problem med rust på denne model.

Hilsen Morten

4630

poul
Indlæg: 29
Tilmeldt: 09 nov, 2003 03:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af poul » 11 nov, 2003 04:43

Hej Morten,tak for dit svar, jeg vil være opmærksom på de ting du nævner.Jeg kan fortælle at min AR var til behandling sept.03 hos DINITROL, de gjorde mig opmærksom på at de forreste vanger er svært angrebet af rust og anbefalede mig at komme af med bilen, men det vil jeg ikke så gerne,jeg har derfor valgt, at DINITROL laver en kontrol efter sommer 04. Det er ca. 1 år siden vi købte 146TS98, det er utrolig at der ikke er passet bedre med rustbeskyttelse eller måske har fabrikken ikke givet den behandling som bilen fortjener.
Venlig hilsen Poul

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 11 nov, 2003 07:41

Hejsa Poul.
Man må huske på at der er MANGE IKKE-alfisti der kører Alfa Romeo, som forventer at en så dyr (relativt, de er det jo værd!!) bil, ikke behøver yderligere beskyttelse. Desuden er det min opfattelse, at en hel del tror, at det at en bil er galvaniseret betyder, at den IKKE kan ruste overhovedet. Men min mening om gaælvanisering er, at det er MEGET bedre med end uden, men hvis man ikke pakker bilen ind i "sværte" fra den er ganske ny, så skyder man sig selv i foden på langsigt...

Bare min mening...

Med Venlig Hilsen
Anders Sommer
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Limited Edition No. 55

will
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 okt, 2003 06:36
Geografisk sted:

Indlæg af will » 17 nov, 2003 06:04

Der er en aldeles udmærket langtidstest af rustbeskyttelsesmidler på autobild´s hjemmeside den ligger et par år tilbage men bør læses af alle med en Italiensk bil.Og dem har jeg haft en del af!!!!!!

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Karrosseri"