ny sportspotte og filter men underlig motorgang

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
wilgo
Geografisk sted: Danmark

ny sportspotte og filter men underlig motorgang

Indlæg af wilgo » 11 okt, 2004 09:33

Hej Alle

Har netop, efter at have læst lidt her og der i forummet, valg at putte en ragazzon DTM potte samt et K&N filter på, men filteret er sat i den org. luftfilter kasse.

Potten er flot, og lyden er ok, men hver gang vi starter bilen (2.0 ts 99.) så slår den lige kort op i kofangeren og det er lidt irriterende. Derud over virker det som om at motoren pludselig er ude af trit, den går ujævnt ved normal kørsel, men hvis vi fyrer den af mærkes det næsten ikke.

Få den pludselig for meget luft nu ??? og kommer den lettere af med det også, så den måske derfor er stillet lidt forkert ??? Derudover bruger den meget mere benzin nu end før og nej det er ikke fordi højrefoden er blevet tungere.

Har læst her på siderne, noget med at tage stelkablet fra i 30 min. og så starte motoren op og holde i tomgang i 2 min. så skulle den stille sig rigtigt ??

Nogen der har en idé ?? [:0] hjælp

Thomas

Peter K

Indlæg af Peter K » 12 okt, 2004 06:40

Har du selv olieret filteret ?

Superstuden
Kontakt:

Indlæg af Superstuden » 12 okt, 2004 07:15

Det er et ophæng i bag det er galt med. Eller så er det lige der hvor bagpotte og mellemrør bliver samlet, oppe i en runding. Det er de 2 steder det er galt. Det skal laves med vold [:D][:p] tag et ko ben eller lignende og buk det lige til. Det er ikke meget som skal til.

Motorgangen vil være sådan i starten. Det er din luftmassemængde måler som lige skal finde ud af det. Det kan der godt gå lidt tid med. Og det vil den gøre i starten. Sådan er det bare.

Held og lykke.

Jeg vil gerne hjælpe med det udstødning, hvis det er

mvh
kristian

wilgo

Indlæg af wilgo » 17 okt, 2004 00:14

Hejsa I 2

Tak for svaret og først må jeg sige at det er kanon flotte Alfaer I begge har (har fortalt det til Superstuden før), det er lige blevet checkket ud. (kanon artikel i VMAX iøvrigt)

Det K&N fileter der er sat i har jeg ikke selv olieret, det går jeg udfra at der er fra fabrikens side.

Det med luftmassemåleren har jeg haft lidt i tankerne, men jeg syntes mere at det er når man sætter igang i 1. eller køre roligt rung om hjørnet i 2. at det virker som om motoren ikke vil trække /lidt som i gamle dage hvis en kaburator fik for meget benzin og var lige ved at kløjs i det.

Det er lidt som om den "modarbejder" og når man mærker denne tøven og trykker til på pedalen, så sker der faktisk ikke det vilde, kan det være at det er den butterfly ventil der sider for enden af "luft" røret ind til gasspjælet der, når man køre pænt har svært ved at stå en lille smule åben, men kun kan være lukket eller helt åben, altså faktisk sætter sig lidt nå man kun giver en lille smule gas, på grund af skidt og møg ?

Omkring min "potte" så ja tak, det ville være i omegenen af kanon vis du kunne hjælpe, jeg er selv bosiddende i Hørsholm, så måske kan dette lave sig gøre.

Hilsen

Wilgo/Thomas
Wilgo1@tiscali.dk

Peter K

Indlæg af Peter K » 17 okt, 2004 03:54

Wilgo, har du besøgt www.alfa156.net ? Der et forum(engelsk) med et væld af tips og gode råd. Prøve at søge lidt på et par stikord, der en del tråde med dit problem allerede.

wilgo

Indlæg af wilgo » 19 okt, 2004 02:12

Jeps, den side har jeg under mine fortrukne og den er god, men det meste kommer også frem her i dette forum.

Thomas

wilgo

Indlæg af wilgo » 26 nov, 2004 08:54

hEJSA....

Ja så måtte den på værksted.... det gik ikke, den slugte jo benzin som en 12 benede. Og det var Luft mængde måleren den var gal med og det hjalp desværre ikke at rense den, selv om jeg havde købt bits med hul i så jeg kunne skrue den ud, med ak og ve..... 4500 kr. senere og den kører nu som en drøm, den har fået opdateret sin motorstyring og blevet justeret ind så det var det, men K&N filteret er røget ud efter kun 4 uger, det var formentlig været det der har givet LMM dødsstødet. Så nu lyder den seje sportspotte som den skal og ikke som en slatten fi... !! ups

Hilsen Wilgo

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"