!56 JTS 2.0 Lusso Sportwagon 2003 - sølvgrå

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
djcharlie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 maj, 2012 20:51
Geografisk sted:
Kontakt:

!56 JTS 2.0 Lusso Sportwagon 2003 - sølvgrå

Indlæg af djcharlie » 07 mar, 2014 13:02

Har et irriterende problem. Ret ofte melder min vogn engine failure - go to dealer. Af og til går den på nøddrift men ikke altid. Den sammel fejl den kommer op med er: P1176, hvilket hverken Car Centre Amager (Anders, der lige har trukket sig tilbage, eller importør kan fortælle mig HVAD H den fejl er. Har så kun den ene mulighed, at min værksted resetter den, så kører jeg fint og dejligt 3 - 6 måneder, så kommer den samme fejl igen. Same procedure. Det er vældig genialt, at der er en tester, der kan finde fejlen ikke, der så bare tilsyneladende IKKE kan gives diagnose på nogen steder. Det er drønfrustrende. Efterhånden både elsker og hader jeg den bil, Hvis den bare kom op med en specifik fejl, så fejlen kunne blive rettet and done wiht. Den har haft en regulær fejl før, hvor det på testet blev diagnosticeret at katalysator og den ene for lambdesonde foran skulle skifts, vi skiftede så begge sonder foran. Siden ikke flere problemer med det, fred og ingen far, bortset fra disse forbandede p 1176 fejlkoder, som der ingen simpel løsning er på tilsyneladende. Car Centre på Amager siger de har en JTS endnu, der har det samme. Den kan de heller ikke fixe, ejeren må bare poppe og og blive resat. That is some bull****. Bortset fra det elsker jeg min dejlige autostrada familie racer. Nogen her hos smeden, der kan fortælle mig PRÆCIST hvad det kan være eller har hørt om dette problem? Gider ikke diverse gætteværk med at måske kunne man .... P.t. har jeg sat den til salg hos Thye Biler (min gamle bornholmerkammerat)i Kirke Hyllinge til cvr forhandler salg. Men jeg ville sgu gerne meget hellere have en konkret diagnose og have min bil fixet for dette eneste problem. mvh Søren/Svaneke 56497035



djcharlie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 maj, 2012 20:51
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af djcharlie » 09 mar, 2014 02:21

Har snakket med ny ejer af Car Centre, Amager. Casper. Han er ret overbevist om, at den dækker forbindelse ml speeder og gasspjæld eller selve gasspjældet. Det sidste er en kende dyrt, 5.000,-, men hvis det er det der skal til, så gør vi det. Bare den kan blive stabil og til at stole på, min bil jeg af og til hader men for det meste elsker. :-)

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 mar, 2014 02:42

Hvis Casper mener at det er forbindelse ml. speeder eller gasspjældet som fejler, så få efterset forbindelserne og rens gasspjældet, og se om det hjælper.
Jeg googlede P1176 og fandt flere (engelske) fora, hvor fejlen optrådte. Du kan finde det på dette link
https://www.google.dk/search?q=Alfa+Rom ... 4wTa34GQCw
Der er både den fejl Casper nævner, og fejl ved luftmængdemåleren (MAF. MAF kan også renses - flappen med karburator rens (eller cellulose fortynder) og kontakt rens på spolen forende af flappens arm. Det er det samme du skal bruge til at rense spjældet med.
Held og lykke.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 mar, 2014 02:42

Hvis Casper mener at det er forbindelse ml. speeder eller gasspjældet som fejler, så få efterset forbindelserne og rens gasspjældet, og se om det hjælper.
Jeg googlede P1176 og fandt flere (engelske) fora, hvor fejlen optrådte. Du kan finde det på dette link
https://www.google.dk/search?q=Alfa+Rom ... 4wTa34GQCw
Der er både den fejl Casper nævner, og fejl ved luftmængdemåleren (MAF. MAF kan også renses - flappen med karburator rens (eller cellulose fortynder) og kontakt rens på spolen forende af flappens arm. Det er det samme du skal bruge til at rense spjældet med.
Held og lykke.

djcharlie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 maj, 2012 20:51
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af djcharlie » 09 mar, 2014 02:52

Hey Elp, tak for dit bidrag. MAF´en/luftmængdemåler har jeg fået skiftet for ca. 3 mdr siden. Så det ville da være rart hvis det kunne afhjælpes v rensning af spjældet og forbindelser i første omgang. Lidt billigere end et nyt gasspjæld (5.000) :-) Hav en god week-end. mvh Søren/Svaneke/Bornholm, hvor vi jo ikke har autoriserede værksteder, men jeg har som sagt en god værkfører hos Autocentret i Østermarie, som indtil nu har løst en del problemer med den ved god assistance fra Car Centre ved Anders og forhåbentlig fremover med Casper. Mit værksted har også tester+program til Alfa. Hans svoger havde en Alfa. :-)

djcharlie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 maj, 2012 20:51
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af djcharlie » 25 mar, 2014 16:55

<p> Så fik jeg renset gasspjældet med dell rens service 4 11.03.2014 samt forebyggende rens hældt i tanken, så nu skulle det gerne cleare helt ud til lambdesonder/kat. Nu håber jeg, at problemet er løst efter Casper, Car Centre´s anvisning og fastslåelse af hvad P1176 betyder. Time will tell. Thumbs up for that.</p>

djcharlie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 maj, 2012 20:51
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af djcharlie » 05 okt, 2014 05:59

Rensning af gasspjældet gjorde underværker og løste mit problem in toto. Skal sige at jeg havde skiftet MAF føler ½ år før. Har nu kørt knap 5000 km siden og der har ikke været en eneste fejl af bilen siden. sds

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"