Mislyde fra mortorum - hjælp!

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
CuoreSportivo
Geografisk sted:

Mislyde fra mortorum - hjælp!

Indlæg af CuoreSportivo » 18 mar, 2012 02:34

<p>Jeg har problemer med mislyde fra motorrummet på min kære Alfa 156, når jeg starter den om morgenen. Lydene forsvinder dog efter 5-10min., men vil gerne have det ordnet før der sker skade.</p><p></div></p><p>Jeg har uploadet video med motor+lyd på youtube: 
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=h-HmQIs7 ... </p><p>Jeg har været ved en mekaniker (Thorkild Dau i Flensborg) der mente det var kileremmen, som han så udskiftede, uden at det hjalp noget. En anden mekaniker ved FDM mener det er generatoren der skal skiftes.</p><p></div></p><p>Har du et bud på hvad det kan være, evt. egen erfaring med lignende problem, så takker jeg på forhånd for alle kommentarer og indlæg med svar :)</p>

william
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af william » 18 mar, 2012 18:49

Tilmeld dig straks det engelske alfaowner.com så har du straks 50.000 der præcist kan sige hvad din bil evt. fejler.Det tager et par dage at blive godkendt (især i en weekend)tilmeld dig også dig selv (vits)cuoresportivo forum der er en masse unge mennesker med gode ører!!!
Det lyder ikke helt som en knastforstiller,men det kan jo være din mikrofon laver en lysere lyd end den "dieselhakken" som er typisk for en defekt faseforstiller.
Hvis din mekaniker skal kunne udtale sig om hvor lyden kommer fra skal bilen evt op på en lift,afdækning over diverse remstrammere skal af også den lille plastik inderskærm der sidder under forskærmen i højre side,motoren skal køre og så kan man med et plastikrør eller et stetoskop (de har dem hos Biltema)lytte sig frem til hvor problemet er.Fingrerne kan nemt komme i klemme så hvis du gør det selv så pas fandens godt på!!!
Se også efter om den nue rem sidder ordentligt på og om tandrem er slidt på siderne eller rammer motor eller afdækningen
En generator er en pissdyr ting at skifte så manden skal være stensikker!og ikke bare starte fra en ende af med at bruge dine penge.
Det du i virkeligheden har brug for er jo at vide om du risikerer motorskade hvis du kører videre :)
hverken en defekt faseforstiller eller generatorleje,hvis det er det,vil ødelægge din motor!
Er det bare lidt ventilklapren er det heller ikke nødvendigvis et akut problem.
Ved ikke hvor du bor men spørg evt på cuoresportivo eller her om der er et ordentligt værksted som kender til alfaer,det behøver absolut ikke være et autoriseret,dem har jeg ikke gode erfaringer med.
William Lütken http://alfaromeo156-william.blogspot.com/

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 18 mar, 2012 18:58

Forstår ikke hvor mit svar fra i går blev af, men der 99% sikkert at det er knastforstilleren. Den skiftes sammen med tandremmene og koster ca. 1200.
Min erfaring er, at det ikke skader andre dele eller nedsætter motorydelsen eller forringer benzinforbruget. Men at den klapre i 5+ minutter er ikke almindeligt.
Den sidste 1% kan være slidte knaster, men det kan du se, når ventildæksler er afmont. ved bl.a. remskift.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"