Skift af køler.

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
tpsimmert
Geografisk sted: Danmark

Skift af køler.

Indlæg af tpsimmert » 01 jun, 2005 20:38

Hej.

Er der nogen der har erfaring med udskiftning af køleren på en 2,0TS'er med klima? Lamellerne er begyndt at smuldre og falde af, og jeg kan se at driftstemperaturen generelt er blevet højere ved langsom kørsel. Er der noget man skal være opmærksom på i forbindelse med udskiftningen? - Kan der f.eks. opstå luftlommer i kølersystemet eller er det blot at fylde på via køleren, starte motoren og vente på termostaten åbner og så efterfylde når den begynder at cirkulere kølervæske?

På forhånd tak,

Tom

mblarsen
Geografisk sted:

Indlæg af mblarsen » 09 jun, 2005 06:26

Hej Tom,

Nu har jeg ikke en 156'er, men har før skiftet køler på diverse Alfa'er.
På nogle kølere findes der en udluftningsskrue øverst på køleren - Den skruer du af inden du påfylder kølervæske. Bliv ved med at hælde væske på indtil der kommer kølervæske ud af udluftningshullet. Der kan være flere udluftninger i kølesystemet og de skal åbnes inden dy fylder væske på. De lukkes efterhånden som der kommer væske ud ved påfyldning.
Når du er færdig, så start motoren og kør den driftvarm. Hvis temperaturen er højere end den burde være må du udlufte igen.

Det er såmænd ikke så vanskeligt endda...

God arbejdslyst

tpsimmert
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af tpsimmert » 09 jun, 2005 22:01

Hej Larsen.

Tak for svaret. Jeg vil være opmærksom på udluftningsksruer af forskel art og ellers forsøge at skifte den selv.

Mvh Tom

Chris
Geografisk sted: United Arab Emirates

Indlæg af Chris » 20 jul, 2005 00:22

Hej Tom

Maaske er det for sent men aligevel:
Har selv lige faaet problemet og her er det koelerblaeseren der er staaet af 50A sikringen springer. Det bevirker ogsaa at AC ikke virker naar du holder stille.

Hilsen Chris

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"