home-made olieskift

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
juka
Geografisk sted:

home-made olieskift

Indlæg af juka » 30 maj, 2005 09:24

vil selv skifte olie men er i tvivl om hvilke slags værktøj skal bruges.
skjølden under motoren: hvad for en type skru holder sjolden? kræve den speciale bits? jeg har ikke været dernede endnu ...vil først under bilen for at gøre det færdigt.......
Og vigtigste. : skruen i bundkaret som skal af for at få olien ud . Hvad er det for en? på den gammel astra brugte jeg en 17...
er de skruer ikke standard? tænker på kober skive som kommer på omk. skruen....
Takker lige....hvis nogen lige har tid til at videregive de oplysninger

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 jun, 2005 07:15

Hej Juka - du skal bruge en 8mm umbraco (hex) top til bundproppen og en 4mm umbraco nogle til skjoldets forreste bolte. Du behøver kun løsne fronten og højre side(sidder med skærmskruer(på min) med inder plastforing af inderskærm af skjoldet for at nå oliefilteret, bundproppen er ikke dækket af skjoldet).
Jeg genbruger kobberpakningen (som har en fastlimet gummipakning på min).
Køb et originalt filter, som er meget lille, og vent et stykke tid efter kørsel før du skruer det gamle af, det sidder meget tæt på udstødningsmanifoldet.
God fornøjelse

Chris
Geografisk sted: United Arab Emirates

Indlæg af Chris » 22 jan, 2006 16:48

Hej elp. Kan godt se at det er et gammelt indlaeg men er ved at lede efter noget med olieskift og saa lige dit svar.
Angaaende din gummipakning saa haaber jeg at det er oliebestandig gummi for ellers kan du godt faa problemer med at den oploeses med laekage til foelge.
En anden aarsag til at der kun er en kobber pakning er at du kan spaende bund proppen haardere og der vil ikke vaere risiko for at den rasler loes.
Hvis du genbruger kobberpakningen skal du bare huske at udgloede den saa bliver den bloed igen og naar du spaender bundproppen bliver kobber pakningen haard igen.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"