Hjjjææællllpppp

Motor, motor-styring og komponenter på motor
sinisa
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af sinisa » 14 okt, 2005 10:16

Hej Kim.... først en response til det med min nye motor fra italien..
MAN skal ikke aflevere sin gamle motor-blok til ham i italien , du får en som er helt i tip top,,,og den gamle kan man hver heldig ligesom mig at sælge for 2500kr...Så jo der er mange penge at spare udanset hvordan man vender og drejer det... men med hensyn til det med banan-manifold osv. kan jeg godt tjekke for dig... er også selv igang med at røv-tune min TS:2,0 vi stopper ikke før den har 300Hk som er vores mål..... og hvem ved måske en god modstander til års CANNONBALL som næsten 100% starter i nordjylland i år.... Men mig og min makker er sikker på vi når det... men jo da skal selv have nogle stumper der nedefra om 2 uger.... så kan jeg lige spørger prisen på sådan nogle ting... men hvis vil kan man jo også bare finde en alfa kontor syd fot grænsen og få tingene monteret dernede til meget billger penge end her hjemme i kedelig dyre danmark...he he he[8D]

kimlong3

Indlæg af kimlong3 » 15 okt, 2005 04:25

Det lyder bare super Sinisa! Og lyder fandme også som et fedt projekt du har gang i der med din 2.0 ts'er.... Man bliver jo helt inspireret:-) Men det kunne være fedt hvis du lige gad at hører om den banan, specielt hvis den kan fås til en billegere penge end herhjemme:-) Herhjemme koster den nemlig omkring 5000 kr, synes det er lige i overkanten af hvad mit budget kan holde til her inden jul:-)
Det gør ikke noget hvis den er brugt, bare standen er god!
Du må iøvrigt meget gerne sende mig nogen billeder af den alfa, bare sådan for fornøjelsens skyld, hvis du gider? Min mail er kim_laulund2@hotmail.com.... på forhånd tak!
Kim

svendn

Indlæg af svendn » 15 okt, 2005 09:25

Hej Kim.

Ang. manifolden kan du prøve at se hos Gazzella, her har de Supersprint i rustfri til ca kr. 2500,00.
http://www.gazzella.cc/cart.php?target= ... 6&pageID=2

Jeg har selv købt en for ca. 1 år siden. Kvaliteten er helt i top og pasformen perfekt.

Hilsen Svend

kimlong3

Indlæg af kimlong3 » 16 okt, 2005 06:18

Hej svend! Mange tak for tippet! Er det noget du kunne mærke du fik på, altså gav det noget mere træk i din alfa? Du ved hk, sådan ca.
Er den besværlig at montere, skal motoren vipes eller?
Mvh Kim

kimlong3

Indlæg af kimlong3 » 16 okt, 2005 06:50

Forresten Svend, behøver jeg en chip for at bananen gir noget? Jeg har afmonteret katalysatoren! Har du fået din motor indstillet efter monteringen af banan? Tænker på lamda føleren som sidder på udstødningen, måske den kommer til at give motoren nogen forkerte data, nu hvor der kommer bedre flow osv.....
Kim

svendn

Indlæg af svendn » 16 okt, 2005 12:04

Hej Kim.

Ingen problemer med monteringen, dog skal man selvfølgelig være lidt forsigtig når man løsner den oppe ved topstykket - så man ikke ender med at stå med et par bolte som er knækket. Hvis du har klima skal kompressoren lige løsnes (ikke afmonteres) i beslaget for at få manifolden rigtig på plads.

Jeg ved ikke rigtig om der er den store forskel - måske bedre bundtræk - dette kan dog også være psykisk betinget da den giver en ret fed lyd [:)][:)] Men det skal så også siges at jeg ved samme lejlighed skiftede den bagerste dæmper til en rustfri Ragazzon, den kan også ses på Gazzella´s hjemmeside
<font color="blue">(Ragazzon Stainless Steel Rear Silencer OV 115x70 (Alfa 156))</font id="blue">
Den er i øvrigt utrolig flot og gedigen i sin udførelse - Og nej, jeg har ikke fået justeret eller chipet efter monteringen men har dog overvejet det, da jeg har det typiske problem med manglende moment under 3000 omdr.

Jeg kan lige nævne at både manifold og dæmper passer 100% i diverse beslag osv. Dog er det en god ide at investere i en ny parkning mellem manifolden og toppen.

Prøv evt. også at se på www.cuoresportivo.dk her har både udstødning og chip har været oppe og vende et par gange.

Hilsen Svend

kimlong3

Indlæg af kimlong3 » 16 okt, 2005 19:29

Hej alle! Skal en chip nødvendigvis være ny...jeg mener, måske nogen ligger inde med en billig brugt chip til en alfa 2.0 TS? Måske temmelig optimistisk, men et forsøg værd......:-) Kim

kimlong3

Indlæg af kimlong3 » 16 okt, 2005 20:45

Hej Svend! Tak for hjælpen iøvrigt! Lækkert! Men ved du om man kan få den originale chip optimeret, så det kunne give noget?

svendn

Indlæg af svendn » 17 okt, 2005 05:11

Hey Kim.

Jeg ved det ikke, men tror nok det kan lade sig gøre, ellers ved jeg at en Per Mai fra Galten nærmest skulle være en troldmand inden for chip tuning, se evt hans hjemmeside - http://www.scantune.dk/ - det skal dog siges at jeg ikke selv har erfaring med ham.
Der har dog været mange rosende ord om ham på http://www.cuoresportivo.dk/ prøv at søg på chip tuning og Per Mai

Hilsen Svend

sinisa

Indlæg af sinisa » 18 okt, 2005 23:58

Hey Kim jo han er igang med at undersøge det ...og giver dig besked så hurtigt som muligt.... sender nogle billeder af vores projekt, så kan du måske selv komme lidt igang .... der er faktisk ikke svært så længe der findes ophugger i tyskland at røvvvvvvvvvvvvv.... tune sin alfa.... mange stumper fra andre mærker passer efter de er justeret efter ens egen italiano....

kimlong3

Indlæg af kimlong3 » 19 okt, 2005 07:44

Hej Sinisa... det lyder fandme godt, at du gider hjælpe mig med at finde nogen tun dele til mig, er jeg sgu glad for! Jeg venter spændt!Kim

sinisa

Indlæg af sinisa » 24 okt, 2005 06:03

så er alfa ved ar være færdig ...den skal på rulle test imorgen så må vi se.... regner med art vi rammer de 235hk som minimum.... hvis det lykkes skal inter-cooleren på..... vi glæder os som små børn...

alfalund
Kontakt:

Indlæg af alfalund » 26 okt, 2005 22:38

Det bliver squ spændende - lad os endelig høre hvordan det går...

sinisa

Indlæg af sinisa » 27 okt, 2005 04:44

Hej alle.... som kom testen og den gik over forventning den lille røde djævle blev målt til .....................241HK VILDT ...

Nu kommer Mr.Inter-cool på vi går igang med den 5 November mangler lige nogle dele fra vores billig nabo-land... regner med de er her den 4 nov... Men den går fandme godt i 4 gear fløj den forbi 230kmt i løbet af no time ... i forhold til før .. og så i 5 gear ligger vi stabilt på den anden side af 240.... skal sgu have købt mig et nyt spedometer... men optrækket er 10000% det fedeste den tager som en vild fanden ved i træk mellem 3000 og 6000.....dejligt ..bare noget pis med det våde vejr kan ikke rigtig stå fast..... men får lavet nogle foto´s så i kan se min lille djævle om et par dage skal bare have mit digi kamara tilbage.....

kimlong3

Indlæg af kimlong3 » 28 okt, 2005 04:34

Glæder mig sgu til at se billeder fra din kære alfa Sinisa... Håber du fik min mail tidligere i dag. Kim

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"