Ingen der kan Svare??- Rengøring af gasspjældet

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
juka
Geografisk sted:

Ingen der kan Svare??- Rengøring af gasspjældet

Indlæg af juka » 25 okt, 2005 23:23

Hej og tak til alle for de mange gode ting men kan finde her på site...[:)]
jeg har tomgangs sving...på min 156 2.0 og vil prøve at rense gasspjældet. Har læst en masse om det men ikke nok...
Jeg har købt en spray Bell-Add (nr. 4 ..og 3)hvor det står at når indssugnings rør er afmonteret sprayes det ind i gasdspjædet som renses forsigtigt og så sprayes resten af produktet i spjældet med motoren i let tomgang ...
har læst at en 156 2.0 fra 99 ikke har drive by wire, så det opstår ikke noget problemet vedat røre lidt ved sommerfuglen...ER DET RIGTIGT??[?]

har også læst at måske efter at jeg gør de ovennævnte vil motors advarsels lys begyndte at lyse og at ECU skal så nulstilles på værkstedet ?? PASSER DET?[?]

at når jeg har lavet den ovenævnt rensning skal indsugnings systemet nustilles ved at dreje nøglen til position 1 90 sec. og tilbage 90 sec. og så tændes motoren nogle sec. uden at give gas???? skal man det???[8)][?]

nogen det kan hjælpe med disse spørgsmål?? nogen der kender til bell Add produkter...?
er det risikofrit at udføre rengøringen eller vil det gå amok [:0]
har også læst at nogle indsugninger har en beskytende bellægning som afviser skitet...(coated)som kan ødelægges af at rense den..(har vores Alfaer det?)[?]
NB. jeg ved godt at produkterne ikke skal sprayes igennem luftmængdesmåleren.--MAF....[;)]

Håber mange kan profitere af emnet... [:D]

hilsner [^]

cmp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af cmp » 02 nov, 2005 05:24

Hejsa

Jeg laver noget regnskab for et Bosch Car Service værksted, og jeg ved de er meget glade for Bel Add produkterne, jeg skal gerne spørge hvordan de anvender nr. 3 og 4. og hvad man skal være opmærksom på.

Min egen fik en tur for et års tid siden, da den skulle til syn, det kan bl.a. nedsætte Co værdien, men jeg tror da man skal passe på at gøre det rigtig.

Men der går nok en dag eller to, hvis du har tålmodighed.

Christian

Lars Sørensen

Indlæg af Lars Sørensen » 02 nov, 2005 09:11

Hej Juka

Vil meget gerne hjælpe, ved bare ikke nok om det direkte, så det er nok så som så med hjælpen.

Men....

Mange har prøvet at rense indsugningsrøret uden held og ofte er det endt med en ny MAF. Hvorvidt det skyldes uforsigtig omgang med rengøringsmidler eller bare uheld ved jeg ikke, men alle jeg har snakket med har ikke haft held til at komme problemet til livs før MAF eller tomgangsregulator var skiftet.

Jeg vil dog stadig gøre forsøget, men vær meget forsigtig med rengøring af MAF´en, ellers vil det betyde en uskiftning under alle omstændigheder.

juka
Geografisk sted:

Indlæg af juka » 03 nov, 2005 03:44

Tak til Lars og Christian...[:)]
jeg vil selvfølg. vente et par dage ...jeg har tænkt mig at gøre det om en uge eller der omkring...Og jeg vil i første omgang kun spraye på gasspjældet med motoren i let tomgang..
vil gøre det med en kamerat som er mekaniker men har ingen software til Alfaer ...JEG SPEKULERER OM MOTOREN/ORANGE ADVARSELS LYS I KONSOLEN VIL BEGYNDE AT LYSE OG SÅ SKAL JEG PÅ VÆRKSTED FOR AT NULSTILLE DET ALLIGEVEL?????!!!![:0]
HILSNER

Lars Sørensen

Indlæg af Lars Sørensen » 03 nov, 2005 19:21

Hej igen Juka

Med mindre din computer er blevet chipoptimeret eller remappet har du ikke så meget at være nervøs for.
Jeg har fået min nulstillet flere gange uden beregning på det lokale Fiatværksted hvor min Bella bliver serviceret. Top service [:p]
Så det ville være det mindste af mine bekymringer i denne forbindelse. Men har du fået din øse remappet (chiptunet) skal du lige have softwaren installeret igen eller i hvert fald oplyse værkstedet om at de parametre der er i chippen skal låses.
Men du mister garantien på maskinen hvis der er nogen.

juka
Geografisk sted:

Indlæg af juka » 03 nov, 2005 23:04

Tak Lars
I see....Nu er det sådan at min Alfa 156 har fået en Alfa original renoveret motor kort efter jeg købte den. Motoren har i mine hænder kørt 30.000 km..(er der ikke garanti på 50.000 km på en renoveret motor??) ..så mister jeg også garantien hvis jeg får lavet en remapping ( f.eks, af Per i Galten) ???
vh
[:)]

cmp

Indlæg af cmp » 04 nov, 2005 05:35

Hej igen

Mekanikerne på det Bosch værksted hvor jeg arbejder, har aldrig oplevet at der skulle komme problemer ved brug af Bell Add, heller ikke at der skal nulstilles eller der kommer andre fejl. Men selvfølgelig, hvis du begynder at skille tingene ad, og pille ledninger/stik fra hinanden, og efterfølgende starter motoren, Ja så vil der højst sansynlig komme fejlkoder, som så skal slettes.

Jeg tror ikke der sker noget ved at bruge det, på den måde som du selv beskriver, med at spraye i gasspjæld, og rense forsigtig.

Bosch værkstedet her, bruger det altid ved ujævn tomgang.

juka
Geografisk sted:

Indlæg af juka » 04 nov, 2005 17:57

Tusind tak Christian
[:)]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"