Jeg har nogle gange været udsat for at min 156 i meget korte perioder går ud i tomgang.
F. eks. når jeg har været ude og handle og skal køre videre, så går den i stå hver gang jeg slipper speederen for at bremse - det går over igen efter et stykke tid og alt er igen idyl.
Er der nogen der kender problemet?
Motor går periodevis i stå ved tomgang
Tak for svar - yes den bliver jo lidt tung....
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af martinsd</i>
Ja, det har jeg også haft.
Øsen bliver pludselig tung at dreje uden servoen, ikk??
Det handler om en tomgangsaccellerator (tomgangsmotor).
Jeg fik den skiftet og benzinindsugningen renset.
Tror det var omkring 1800 bananer.
Hej
Martin
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af martinsd</i>
Ja, det har jeg også haft.
Øsen bliver pludselig tung at dreje uden servoen, ikk??
Det handler om en tomgangsaccellerator (tomgangsmotor).
Jeg fik den skiftet og benzinindsugningen renset.
Tror det var omkring 1800 bananer.
Hej
Martin
Tak for svar - det går den rigtige vej
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af ODJ</i>
Min 156 fik skiftet luftmasse måleren, det hjalp for dens vedkommende.
Ca. 1200 kr.
Ole
Min 156 fik skiftet luftmasse måleren, det hjalp for dens vedkommende.
Ca. 1200 kr.
Ole
Jeg har også fået skiftet luftmassemåler, da den ikke rigtig ville tage gassen rent ved halvkold motor - nu føles det som om den har fået 50 hk ekstra fra 3-5,000 o/min.
Tomgang ved halvkold motor er stadig noget ujævnt, det er som om den kører med for lave omdrejninger. Den går ganske vist ikke ud, men den sprutter rigeligt - så jeg må hellere få checket tomgangsmotoren også...
Tomgang ved halvkold motor er stadig noget ujævnt, det er som om den kører med for lave omdrejninger. Den går ganske vist ikke ud, men den sprutter rigeligt - så jeg må hellere få checket tomgangsmotoren også...
-
nielsenfoldby
- Geografisk sted: Danmark
Jeg har lige været forbi Morten i Tilst, fordi min 156 2.0 havde samme problem med ujævn tomgang (gik faktisk ofte istå) og manglende træk i accelration.
Morten skiftede luftmåleren og min kære alfa er igen lige så frisk og har fået sin elskede accelration og den helt stabile og jævne tomgang igen.
En stor tak til jer for det gode råd - og ikke mindst til Morten fra Juel Auto http://www.juel-auto.dk/forside.asp
Morten skiftede luftmåleren og min kære alfa er igen lige så frisk og har fået sin elskede accelration og den helt stabile og jævne tomgang igen.
En stor tak til jer for det gode råd - og ikke mindst til Morten fra Juel Auto http://www.juel-auto.dk/forside.asp