Kobling hænger

Kobling, Gearkasse, differential, drivaksler
Besvar
Dan Kenskov
Indlæg: 40
Tilmeldt: 07 okt, 2003 19:13
Geografisk sted: Danmark

Kobling hænger

Indlæg af Dan Kenskov » 20 mar, 2005 06:58

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med et irriterende problem. Hvis jeg holder koblingspedalen nede mere en et par sekunder, så trækker pedalen kun halvt op og koblingen taber sin effekt - med andre ord, der bliver børste tænder ganske grundigt [:(!]så man skal lige ha' foden under pedalen for at få den til at hoppe helt op og så kan den igen. Jeg går ud fra at det må være en defekt cylinder ved pedalen (?). Hvad tror i? Og hvordan får jeg den slambert ud? Kan den afmonteres fra motorrummet eller skal jeg ha' hele instrumentbrættet af først?

pft. Dan. [:)]



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 21 mar, 2005 03:59

Hej Dan - du kan komme til koblings cylindren fra motorrummet, den sidder til højre (set forfra) bremsecylinderen. Som jeg husker det deler koblingcylinderen væske beholder med bremsecylinderen, så du bør skrue en "prop" i hullet når du har skruet slangen mellem de 2 cylindere af.
Din fejl kan også skyldes slavecylinderen som sidder på gearkassen forrest. Du bør også sætte prob i bremsecylindren, hvis du tager slaven af. Tjek også tilbagetræk fjederen på koblings udrykker armen.

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Drivlinje"