Til Syn Med Turbo-Motor?

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
morten_crap
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29 jun, 2004 20:10
Geografisk sted:

Til Syn Med Turbo-Motor?

Indlæg af morten_crap » 29 jun, 2004 20:20

Hej!
Jeg er den lykkelige ejer af en 75' 2.0 TS. Den står for tiden uden syn, og da jeg har en 1,8Turbo-motor stående, vil jeg gerne have den synet med denne motor i.

Har nogen erfaring med dette projekt, kan det lade sig gøre at få den godkendt ved SBI?



A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 30 jun, 2004 07:19

Hejsa
Det burde ikke give nogle problemer, da din bil har samme bremser som 3.0 V6'eren..

Da du heller ikke overstiger 20%'s reglen burde den gå, såfremt den kan overholde CO- grænserne....


Er dog ikke ekspert..

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 01 jul, 2004 06:04

Hej Morten!

Det er ikke noget problem, men det er klart en fordel at få fiat danmark til at skrive en sedel på de nødvendige data på turbo motoren.
har selv lavet en gammel alfetta 2.0 fra 77 , om til en 2,5 v6.
men da alfatten aldrig er lavet med en v6 i.skulle bilen vejes om
og rulles nede ved DTI.men fiat Danmark skrev et brev til SBI, at bilen kunne godt bære en v6.

Mvh M.Thomsen

morten_crap
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29 jun, 2004 20:10
Geografisk sted:

Indlæg af morten_crap » 02 jul, 2004 21:30

Hurra for bureaukratiet!

I første omgang skal i lige have tak for hjælpen.

Ja, SBI vil ikke syne den uden en egnethedserklæring fra
Fiat/Alfa-DK, og Alfa-DK vil slet ikke have noget med projektet at gøre! De mener at en sådan erklæring kan falde tilbage på dem i en evt. ulykke/forsikrings-situation, så dem skal jeg ikke regne med hjælp fra.

Gad vide om den kan klares med en kasse øl til synsmanden?

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 03 jul, 2004 07:49

Hej morten !

Jeg skal nok lige lede efter det papir, jeg fik fra fiat dk .
kan ikke huske hvem det var jeg snakkede med der over.
Er der et godkendelse nr på din reg atest?
hvis ikke , ja så er der ikke lavet en standardtype atest på den.
Jeg køre i en 75 3.0 der er importeret, som der ikke er noget godkendelse nr på. jeg har bygget et evo kit på med håndlavet skærme for og bag. den har jeg ikke nogen problemer med at syne. ellers kan du jo bare sætte den i og køre til syn med den. det skulle jo ikke blive noget problem da du ikke over skrider de 20%. men du skal nok ikke køre til syn med den det sted du har ringet til. hvor bor du henne i DK?

Mvh M.Thomsen

morten_crap
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29 jun, 2004 20:10
Geografisk sted:

Indlæg af morten_crap » 06 jul, 2004 22:43

Hej Thomsen!

Min makker har også engang fået en egnedhedsattest tilsendt fra Alfa-DK, men mener at de dage hvor Alfa var behjælpelige med den slags er ovre nu.

Der er intet godkendelsesnummer på min Reg.attest, vil det sige at jeg kan ligge hvilken som helst motor i, jeg har lyst til?

Jeg bor i Haderslev.

M.V.H. Morten

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 09 jul, 2004 05:56

Hej Morten!

Ja det kan du. fordi uden godkendelse nr , findes der ikke standardtypeatest på den.og spørger de til syn, ja så ved du ikke noget om den motor , da du har købt bilen som den er.uden en standardatest kan de ikke se hvad der skal ligge der i. grunden til mange biler er lavet med en standartypeatest er at de ikke skal til syn da de var nye. uden en atest skulle hver bil synes da den var ny.
så står der nok heller ikke alfa romeo 75 på din reg atest,men kun alfa romeo.

Mvh M.Thomsen

morten_crap
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29 jun, 2004 20:10
Geografisk sted:

Indlæg af morten_crap » 09 jul, 2004 07:43

Hej Thomsen!

Alle tiders info du kommer med der, det får sgu humøret til at stige et par grader. Ja, der er kun anført Alfa Romeo på reg. attesten.

Hvis jeg syner vognen med turbo-motor i, vil det da senere blive opgivet noget steds? Jeg mener skal bilen så forsikres som en turbo, og ikke som en TS? Det har været noget af en kamp bare at få forsikringsselskabet til at accepterer en TS'er, så det gir nok vrøvl hvis jeg vil forsikre en turbo.

M.V.H.
Morten

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 10 jul, 2004 06:24

Hej Morten!

Nej det bliver ikke skrevet nogen steder, medmindre du siger det til syn, som du jo ikke gør [:)].
Den første 75´er jeg lavede var en ts med en 3.0 i. og den var forsikret som en 1.8.
Jeg har en 75 der står, som skal bygges om til en IMSA, det glæder jeg mig til at se, hvad de siger til, når den engang skal til syn.
Jeg elsker bare at lave de gamle alfaer om.
Hvis der er andet, så er det bare spørg, det kan jo være jeg kan hjælpe.


Mvh M.Thomsen

morten_crap
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29 jun, 2004 20:10
Geografisk sted:

Indlæg af morten_crap » 10 jul, 2004 21:04

Hej Thomsen!

Så kan jeg jo bare se at komme igang! Først skal jeg dog lige være færdig med at lave rust i den gamle spand, foreløbigt har jeg smidt 1.m2 plade i bagagerummet [:D]

Mange tak for hjælpen!

M.V.H.
Morten

toftlarsen
Indlæg: 33
Tilmeldt: 02 dec, 2003 02:31
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af toftlarsen » 17 sep, 2004 17:48

PAS PÅ!

Var til syn (sep 04) med min "gamle" turbo vogn, som er en org. turbo.
Havde glemt at få de papirer med som i sin tid var udstedt til statens bilinspektion fra Fiat dk. Resultat, ingen godkendelse før de havde set et bevis på at det var en origianl turbo version.

Så undersøg sagen meget grundig, før du ligger en masser timer i projektet.

Per

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Motor"