Meninger søges ang. min alfa 75 3.0 v6

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
tommy
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 mar, 2007 05:26
Geografisk sted:

Meninger søges ang. min alfa 75 3.0 v6

Indlæg af tommy » 25 aug, 2007 21:35

Efter tyveri af min alfa 75 3.0 v6. Som blev fundet 20 km fra hvor jeg bor. Den kunne ikke starte men ellers var der ikke ødelagt noget.
Den står nu hos mekanikeren på 3 måned. Først sagde han at tændningsmodul og strømfordeler skulle skiftes. Det blev de så.
Men det hjalp ikke noget. Så sagde han det skyldes at motorstyringen skulle skiftes.Det blev den så. Nu kunne den starte men ikke holde sig i gang. Det skyldes luftmængdemåler som var defekt sagde han. Så blev den skifted. men det hjalp åbenbart heller ikke. Så nu siger han at krumtap-føler skal skiftes. vil det hjælpe????? eller vil der blive ved med at komme nye ting som skal skiftes for at få den igang.
Kan alle de ting blive defekte på en gang eller er det mekanikeren der har lavet lort i den eller brændt en masse ting af ved forkert montering.
Lad mig høre din mening:



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 26 aug, 2007 04:16

Nej, alle de ting kan ikke gå i stykker samtidig. Din mekker gætter bare og skifter de ting, som han har gættet sig til.
Du skal finde en, som enten har udstyr til at komme i kontakt med motorstyrings enheden, eller kender en 75 V6 så godt, at han kan dianogdisere hvad som er galt.

Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 29 aug, 2007 08:23

Hej Tommy

Som elp siger skal du finde en ORDENTLIG Alfa-mekker der VED noget om den motor! Han gætter sig frem og ved tilsyneladende ikke noget om det han der står med i hænderne...

Du skal simpelthen NÆGTE at betale for alle de ting han har skiftet da det ikke har afhjulpet problemet... Så må han sætte de gamle dele tilbage på/i motoren og selv sørge for at skille sig af med de andre dele han fejlagtigt har indkøbt!

Hvis du nu skriver hvor du er fra i landet kan vi nok finde nogen til dig der ved noget om din dejlige bil og få den til at spinde igen! ;o)

tommy
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 mar, 2007 05:26
Geografisk sted:

Indlæg af tommy » 31 aug, 2007 19:47

Hej Daniel tak for mening.Der er ingen tvivl mere han ved ikke hvad han har med at gøre.Bestiller reservedele som det var slik.Men desværre har jeg betalt ham for reservedelene hver gang i troen om at nu var det den sidste så kørte den.Men ak nej.
Jeg bor i københavn amt så hvis du kender nogle der kan få den til at spinde igen så lad mig høre fra dig.

tommy
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 mar, 2007 05:26
Geografisk sted:

Indlæg af tommy » 31 aug, 2007 19:52

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>

Nej, alle de ting kan ikke gå i stykker samtidig. Din mekker gætter bare og skifter de ting, som han har gættet sig til.
Du skal finde en, som enten har udstyr til at komme i kontakt med motorstyrings enheden, eller kender en 75 V6 så godt, at han kan dianogdisere hvad som er galt.

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

tommy
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 mar, 2007 05:26
Geografisk sted:

Indlæg af tommy » 31 aug, 2007 20:02

Hej elp. Tak for din mening.Det er osse det jeg tror. Han ved ikke hvad han laver.så hvis du kender nogle gode mekka i københavns området så lad mig høre fra dig.

Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 01 sep, 2007 01:08

Hej igen Tommy

Jeg synes simpelthen at du skal forlange at få pengene tilbage for de dele han har skiftet! Det har jo ikke hjulpet det mindste... det må han da også selv kunne forstå!? Du skal selvfølgelig blot aflevere de nye dele og bede om at få de gamle sat på med begrundelse i at det ikke har afhjulpet problemet. Såfremt du ellers har kvitteringer på alt det udførte arbejde (og dele) har du en ganske god sag hos Forbrugerstyrelsen...

Da jeg selv er fra Fyn kender jeg personligt ikke så forfærdelig mange mekanikere på sjælland - men har tit hørt Car Centre på Amager om talt i rosende vendinger blandt Alfister, så det er umiddelbart mit bedste bud. De er efter sigende omhyggelige med deres arbejde, yder en god service og har sans for detaljer når det drejer sig om at afhjælpe evt. problemer inden det udvikler sig til bekostelige affærer...

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 01 sep, 2007 03:05

Er enig med Egebjerg, både med hensyn til, at du har betalt uden at probelemet er løst. Som mekanikker skal man sige nej til arbejde man ikke har forstand på.
Om hht. Car Center, derudover kan Jensen Auto, Gentofte, Hersild&Heggow, Nærum, erfaring med din bil og årgang. Hvis du vil køre lidt lang, og ikke betale kbh. timepriser, kan CN Auto, Smidstrup ved Gilleleje, også finde ud af din bil.
De øvrige AR forhandlere er bare Fiat eller andet mærkeforhandlere som sælger og servicerer nyere modeller.
Held og lykke.

Mogens
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28 okt, 2003 02:23
Geografisk sted: Sweden
Kontakt:

Indlæg af Mogens » 01 sep, 2007 18:16

> Jeg bor i københavn amt så hvis du kender nogle der kan få den til
> at spinde igen så lad mig høre fra dig.

Jeg har altid fået min Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV (og de andre) repareret hos Carcentre på Amager. Det kan varmt anbefales. Anders er ikke billig, men så er der heller ingen slinger i valsen, hvis der mod forventning skulle være et problem, der driller...

tommy
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 mar, 2007 05:26
Geografisk sted:

Indlæg af tommy » 14 sep, 2007 02:30

Tak for alle jeres input. jeg lyttede til jeres råd kørte bilen til Hersild og heggov i nærum. de hår fået liv i dyret.men de havde alligevel ødelagt for nogle tusinde kroner plus de løse der lige skulle lave, men tirsdag kører jeg igen
Tak alle sammen.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 14 sep, 2007 08:11

Det var godt at høre. Du har en sag mod den første mekaniker som ikke fik din motor igang, hvis du gider forfølge den. Han bør tilbage betale det, du har betalt for nytteløst arbejde og evt. unødvendige reservedele.

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Motor"