120.000 Service
120.000 Service
Jeg har en 156 2.0 TS, årgang 1999. Hvad tror I man skal af med for en 120.000 km service? Hvad er "fair" når det er uden moms (og alt som skal skiftes ud ifølge servicebogen skiftes ud)? Jeg HAR fået et tibid på 4000 kr. men synes måske det er i overkanten. Jeg kan tage fejl ... [?]
-
Lars Sørensen
- Geografisk sted: Danmark
1999 -> 2005 = 6 år d.v.s. anden gang for tandremsskift !!??
Er det inklusiv den pris er det meget billigt. Den skal jo skiftes hvert 3. år eller hver 60/80.000 km og remstrammer, vandpumpe samt det store eftersyn, så kan du ikke gøre det billigere.....!!
Men kan det nu oss´ pass´ at alt det er iberegnet, næppe ??
Så hvad helt nøjagtigt er det du vil få lavet for den pris ??
Er det inklusiv den pris er det meget billigt. Den skal jo skiftes hvert 3. år eller hver 60/80.000 km og remstrammer, vandpumpe samt det store eftersyn, så kan du ikke gøre det billigere.....!!
Men kan det nu oss´ pass´ at alt det er iberegnet, næppe ??
Så hvad helt nøjagtigt er det du vil få lavet for den pris ??
Jeg har fået lavet en tandremsskift for en par måneder siden. Så det skal ikke med denne gang. Det kostede mig også en par tusser.
Hvad jeg nu vil få er resten som står i servicebogen. Alle de filtre m.m. som skal skiftes, motorolie, bremsevæske (du har vel sådan en bog?). Så skal der naturligvis checkes en del ting. Han (min mekaniker) har også tilbudt at han vil køre min bil til syn for de penge. De vil sige at jeg får bilen synet og serviceret til de 4 kilo. Men igen ... det er uden tandremsskift.
Hvad jeg nu vil få er resten som står i servicebogen. Alle de filtre m.m. som skal skiftes, motorolie, bremsevæske (du har vel sådan en bog?). Så skal der naturligvis checkes en del ting. Han (min mekaniker) har også tilbudt at han vil køre min bil til syn for de penge. De vil sige at jeg får bilen synet og serviceret til de 4 kilo. Men igen ... det er uden tandremsskift.
-
Lars Sørensen
- Geografisk sted: Danmark
Når jeg får serviceret bilen ( for hver 10000 km ) skiftes alle filtre, væsker og alt checkes igennem. Gummiophæng og bøsninger o.l. bliver kontrolleret efter mit ønske. Jeg mener jeg gi´r ca. 3500 kr.
Nu sidder jeg ude midt i Nordsøen på arbejde så jeg kan ikke lige checke det nøjagtigt, kan heller ikke huske præcist hvad der står i servicebogen, men med syn er det vel en ganske fair pris.
Din tandrem, er den skiftet før, altså før du gjorde det ?? Ved du om du fik remstrammer skiftet også ??
Nu sidder jeg ude midt i Nordsøen på arbejde så jeg kan ikke lige checke det nøjagtigt, kan heller ikke huske præcist hvad der står i servicebogen, men med syn er det vel en ganske fair pris.
Din tandrem, er den skiftet før, altså før du gjorde det ?? Ved du om du fik remstrammer skiftet også ??