Køb af Alfa 156
Køb af Alfa 156
<p>Hej Alle.</p><p></div></p><p>Jeg overvejer at købe en Alfa 156 2,0 ts årgang 2000 km. 196000 pris 45000 kr, hvad skal man være opmærksom på? jeg har hørt at man skal passe på undervognen som ruster, er det rigtig?</p><p></div></p><p>Er der ellers andre ting som er vigtige, jeg vil helst ungå for dyre værksteds regninger nu hvor bilen kun koster 45000 kr.</p><p>Jeg kan godt selv lave de alm. service opgaver ( olie skift, bremser o.s.v) men svejsearbejde af undervognen eller skærmkasser kan jeg højst sandsynligt ikke.</p><p></div></p><p>I bund og grund vil jeg vildt gerne have en Alfa 156, men hvis det er for usikkert med de penge jeg vil bruge (40000-50000) på en bil, så skal man måske se sig om efter andre bilmærker.</p><p></div></p><p>På forhånd tak for jeres svar.</p><p></div></p><p>Ciao</p><p>Jesper</p>
Du skal finde en hvor det kan dokumenteres (regninger, servicebog) som har fået adskillige gange undervognsbehandling og alle services er udført.
Hvert 3 år eller max 80000 km skal tandremme skiftes, koster fra ca. 5.000, det er meget vigtigt, da motoren smadres, hvis remmen knækker eller hopper af.
Derudover er 156 en ganske robust og normal bil, som bare kører bedre end de fleste. Jeg har en '98 2,0 som har kørt 208000 km, alt fungerer, ingen rust eller andre skavanker. Det er hele sit liv blevet serviceret en gang årligt, rustbeskyttet 3 gange og har kun fået skiftet alm. sliddele.
Hvert 3 år eller max 80000 km skal tandremme skiftes, koster fra ca. 5.000, det er meget vigtigt, da motoren smadres, hvis remmen knækker eller hopper af.
Derudover er 156 en ganske robust og normal bil, som bare kører bedre end de fleste. Jeg har en '98 2,0 som har kørt 208000 km, alt fungerer, ingen rust eller andre skavanker. Det er hele sit liv blevet serviceret en gang årligt, rustbeskyttet 3 gange og har kun fået skiftet alm. sliddele.
-
CuoreSportivo
- Geografisk sted:
Du bør nok også tjekke med dit forsikringsselskab først, hvad det koster at forsikre en Alfa Romeo 156, så du ikke får en ubehagelig overraskelse der: Har hørt noget om at 156'eren klassificeres som en luksusbil, og derfor er dyrere at forsikre. Da jeg skulle forsikre min 156'er (også 2.0 TS) var første bud på omkring 30.000 om året (det skal dog siges at jeg på daværende tidspunkt lige havde fået kørekort).
Du kan som medlem af FDM også hente en liste på deres webside, hvor der står nogle generelle ting man bør tjekke som bilkøber. Alternativt kan du også betinge handlen af at bilen gennemgår købssyn hos et FDM-værksted, så skulle der ikke være alt for mange grimme overraskelser. Og ellers som Erik nævner, tjek at den har overholdt service eftersyn.
Ellers god fornøjelse med en virkelig dejlig bil
Du kan som medlem af FDM også hente en liste på deres webside, hvor der står nogle generelle ting man bør tjekke som bilkøber. Alternativt kan du også betinge handlen af at bilen gennemgår købssyn hos et FDM-værksted, så skulle der ikke være alt for mange grimme overraskelser. Og ellers som Erik nævner, tjek at den har overholdt service eftersyn.
Ellers god fornøjelse med en virkelig dejlig bil