mislyde?

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
Jburmeister
Geografisk sted:

mislyde?

Indlæg af Jburmeister » 17 apr, 2009 01:40

jeg har en alfa 156 2.0 TS fra 2000!
Jeg har næsten lige købt den og jeg har fået den FDM test næsten uden anmærkninger, men når jeg kører mellem 1900-2100 omdr. i 1-2-3 gear rasler det nedenunder. Det er i venstre side det er værst. At få den op på en lift og se efter er ikke muligt lige pt. ellers ville jeg selvfølgelig gøre det. Er der nogen som har nogen erfaringer? Er det bare en skrue som sidder løs? eller lyder det som noget andet?

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 21 apr, 2009 01:57

Det er en god ide med en lift. Men jeg ville mistænke udstødning først, måske en løs bolt, forrøret som er ved at knække (ved flex stykket) eller indmaden i katalysatoren (hvis lyden ikke er metallisk).
Prøv med en hjælper og åben motorhjelm at speede motoren op til de ca. 2000 omd/m og hold den der og lyt.

Jburmeister
Geografisk sted:

Indlæg af Jburmeister » 05 jun, 2009 02:41

Jeg har nu fundet ud af at det var det stykke alu-flex ved forrøret som raslede, men hvad er egentlig dets funktion? jeg bliver lidt fristet til at pille det af når det alligevel ikke er fastgjort længere.

fbn
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 05 jun, 2009 04:45

Hvis det er flex røret der sider der du snakker om, er formålet
at det gør at udstødning rent ud sagt kan flexe, så der bla ikke
opstår diverse brud på udstødningen.

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 13 jun, 2009 21:12

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af Jburmeister</i>

Jeg har nu fundet ud af at det var det stykke alu-flex ved forrøret som raslede, men hvad er egentlig dets funktion? jeg bliver lidt fristet til at pille det af når det alligevel ikke er fastgjort længere.

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hvis det er noget aluplade, er det for at beskytte mod varme. Det er bedst at skrue det fast igen, da det forhindre at omgivelserne (f.eks. ledninger, bremserør) bliver overophedet.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"