Kasseret til syn (luftfilter)

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
tpsimmert
Geografisk sted: Danmark

Kasseret til syn (luftfilter)

Indlæg af tpsimmert » 27 feb, 2006 20:42

Hej alle.

Blot lige en lille orienterende bemærkning.

Her til formiddag havde jeg den tvivlsomme fornøjelse at få min 156'er kasseret til syn.

Jeg har monteret et KN-performancekit på den - dvs "sportsluftfilter". Det må man ikke!!! Bilen blev synet med det for 2 år siden, uden bemærkninger, men der er kommet nye regler fra september eller der omkring 2005. De siger, at kun hvis det kan dokumenteres at emissioner ikke overstiger det tilladte (EU-normer) kan bilen godkendes med andet end originalt luftfilter. Jeg har henvendt mig til K&N. De siger at det kan dokumenteres at bilen ikke griser for meget med sportsluftfilter, men støjen er der ingen dokumentation for, og det kommer der heller ikke.

De vil se bilen igen i synshallen - altså ikke nok med en advarsel og løftet tommelfinger. Synsmandens bemærkning da han åbnede til motorrummet var "Nå, det var synd. Dig skal vi se igen".

Det er så et ringe "plaster på såret", at der var gennemtæring i den ene inderskærm, så bilen alligevel skulle have været afsted igen.... :-(

Vh Tom

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 28 feb, 2006 01:48

Hej Tom - Jamen synsmænd er små mænd, dem skal man ikke lave aftaler med mandag formiddag.
Da jeg stillede til omsyn med en prøveplade der var én dag udløbet, måtte jeg gå tilbage til mit kontor, heldigvis kun 15 min, køre ned og hente nye kl. 10 og køre hen og klistre dem på. Synsdværgen skulle kontrollere styrekugler og emision. Han bad mig starte motoren og holde til den blev varm, stak slangen op bagi og godkendte bilen.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"