tandremskift

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
jonas
Indlæg: 14
Tilmeldt: 25 feb, 2005 03:56
Geografisk sted: Danmark

tandremskift

Indlæg af jonas » 07 mar, 2007 04:56

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad det ca. koster at få skiftet tandremmen på en alfa 164 3,0 V6 fra ´91, eler hvad stumperne koster?



A164
Indlæg: 16
Tilmeldt: 30 okt, 2004 02:37
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af A164 » 12 mar, 2007 05:38

Hej Jonas,
Nu ved jeg ikke hvad nøjagtig det er for en 164 motor du er udstyret med, men hvis den er den "flade model" så er remmen den billige del ca 350kr. Der til kan det være nødvendig at skifte remstrammerhjulet, "det profesionelle råd er at skifte til nyt" den hydrauliske remstrammer er kun at få som komplet enhed til ca 2500kr tror jeg! jeg valgte at skifte til en mekanisk model som vist fås hos OPN i Ringe på fyen til langt færre penge. Jeg fik min fra tyskland inden jeg fik at vide at den kunne fås i DK. (husk at få ombygningssæt med) der kræves at der bores lidt i blok og skæres et gevind for at lukke for olien (ikke svært hvis man er maskinarbejder) Men det tager lang tid at skifte remmen hvis det skal gøres helt efter fore skrifterne, dvs alle top dæksler af og kontrolere knastinstillineger efter mærker "som aligevel ikke er helt nøjagtige, man må kontrollere ventil stillinger". Så mit råd er at stille motoren på 0-punkt og lave mærker på knasthjul og topstyk som kan bruges til indstilling hvis der skulle mutte noget. Men at rotere motoren manuel flere omdrejninger med hånden inden start sikre jo at der er noget der kolidere.
nå sæt ihvertfald en lang dag af til det, hvis du vælger at afmontere top dæksler så sæt en halv dag ekstra af, fordi det tager tid at afmontere indsugnings manifold osv. Husk nu nye pakninger over alt.
Jeg roder selv med alt omkring min bil, da jeg syntes det er for dyrt at sende den på værksted.
mvh Thomas

A164
Indlæg: 16
Tilmeldt: 30 okt, 2004 02:37
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af A164 » 12 mar, 2007 05:48

Hej Jonas,
Der er en god beskrivelse på en Australsk hjemmeside, hvor den omtalte mekaniske remstrammer er godt beskrevet, og hvor dan man ombygger til den.
Jeg har selv købt dele fra denne side til mit klima anlæg som led forfærdentlig under de svage plastik tandhjul som de desværre er udstyret med originalt, men italiensk skal det væær være et eller andet sted ik :-). så jeg regner siden for seriøs, selv om der er langt væk.
mvh Thomas
http://www.alfapro.com/html/164_techtalk.html

Besvar

Tilbage til "Alfa 164 Motor"