Væske tab på Lancia Kappa - måske klimaanlæg

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 164
Besvar
jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Væske tab på Lancia Kappa - måske klimaanlæg

Indlæg af jensebhansen » 20 jul, 2006 19:54

Hejsa,

Dette problem burde som beskrevet i overskriften blive stillet i et andet forum, men da Lancia Kappa og Alfa 164 er nært beslægtet og jeg har opgivet lancia klubben tekniske forum, så håber jeg alligevel at nogen kender svaret.

På det senste har jeg lagt mærke til, at der drypper en vandlignende væske fra bilen når den bliver parkteret i garagen og klimaanlægget har været i brug (hvilket det jo typisk er på denne årstid - med mindre man er satan selv). Det ser ud til at komme fra området omkring topedopladen, hvilket får mig til at tro at det er kondensvand var klimaanlæget - kan dette være forklaringen.

Bilen taber hverken olie, kølevand eller bremsevæske.



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 jul, 2006 20:04

Hej Jens - nu ved jeg ikke for meget erfaring du har med A/C i biler, men det er meget almindeligt (for ikke at side, altid) at der danner sig en pøl kondensvand under biler med a/c, når de parkeres efter en tur i varmen. Jeg var selv alarmeret første gang, indtil jeg huskede fenomenet fra en lejet Ford Lincolm Continentel i Canada nogle år tidligere. "Great Car", i øvrigt, i alle betydninger af udtrykket.
Så hvis det kun er vand, er alt som det skal være i denne herlige sommer.

Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 20 jul, 2006 21:43

Hej Jens...

Så lang tid der drypper vand er alt OK, det er værre hvis der ikke gør... ! Så er afløbssytemet fra AC'ens fordamper nemlig tilstoppet, så kan man få ubehagelig bakterievækst i systemet. Alternativt er systemet utæt for kølemiddel, så det ikke køler ordentligt ! Vandet kommer fra fugten i luften, der kondenserer når den nedkøles til under dugpunktet. Så lad være med at bekymre dig mere om det...

jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 21 jul, 2006 00:48

Morten & Erik

Ok, tak for jeres svar. Jeg regnede også med at det var ganske almindeligt, men nu er det min først bil med klima, så jeg tænkt at jeg heller lige måtte check hos nogle der viste besked.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 21 jul, 2006 00:55

Hej Jens - Det kan jeg godt forstå, er selv på mange p-pladser og tankstationer både her hjemme og på ferier blevet gjort opmærksom på, at min bil "tisser", og som sagt, blevet overrasket af pølen og måtte tjekke kølevand før jeg kom i tanker om omtalte Lincolm - stor bil, stor tår.

Besvar

Tilbage til "Alfa 164 Generelle emner"